Gå til innhold

[løst]LE40F86BDX - vil den takle 24p?[løst]

Anbefalte innlegg

jeg hadde LE40M87DB tidligere, slet da med en del flimring.

dette var fryktelig irriterende.

vurderer nå å kjøpe LE40F86BDX http://www.datakjeden.no/trondheim/PartDet...lkoo[LE40F86BDX

noen som vet hvordan denne er kompitabel med 24p?

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/Calibration.php

"1080p/24 capability (PS3) Accepts 1080p/24 from PS3 without telecine judder"

betyr dette at det funker uten flimring?

jeg har selv tenkt å se filmer fra ps3

edit:

"cons"

Slight judder with 1080p/24 signal (screen refresh probably not a multiple of 24Hz)

[100Hz Motion Plus] erodes the 24p cinematic quality of film material, and introduces various interpolation artifacts (tearing, shimmering, sparkles)

er vel å tolke som en dårlig ting? :(

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har 46" versjonen, 40" er jo lovlig lite å se film på da, men nok om det :)

Den største ulempen med skjermen er helt klart såkalte "scrolling bars", merkes best i mørke/dystre scener, men er tilstede hele tiden når tven er på, ser forøvrig også filmer fra ps3.

ser 90% x264 på 10gb direkte fra ps3en (konverterte) og kvaliteten er konge, sitter 2,5 meter fra 46tommeren og klarer ikke å skimte noen form for etterslep, fargeblødning eller lignende.. men som sagt, scrolling bars slipper du ikke unna.

angående blu-ray så har jeg ikke sett mer enn 2 filmer, som er noen uker siden, la ikke merke til noe problem med 24p.. men skal ikke garantere noe

ps: skjermen mye mer sexy enn fjorårets modeller ;)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Ja, på dødballene i fifa flimrer ballen irriterende med 100Hz motion plus på! Jeg slår bare av 100hz motion plus så funker dette fint. Samme gjelder det for Blu-ray. Blir dødsbra uten(100hz)!

Men sånn for ordens skyld. Hvordan skal man kjøre 100Hz på noe som i utgangspunktet kommer som 24 HZ @ 1920x1080p signaler? Trodde det var grunnen til flimringen jeg

Og btw, for ca 2 uker siden var f8 ukenstilbud på shg til 15700,- jeg har 46 tommern i stua, så bestilte jeg en f8 40" til 10k på mpx. B-vare med 1 cm skjev bordstativ! Her bestilte jeg bare et veggfeste. God pris:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...