pong Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hallo Jeg kjøpte for noen minutter siden half life 2: episode 2 over steam. La meg bare si at jeg ikke tror valve lurer meg, de er seriøse. Men Jeg ble litt overrasket over at den informasjonen jeg måtte oppgi var heller lite. Jeg ble bedt om å oppgi visa nummeret, navn og addresse osv. Men det var alt. Jeg er vant med at når jeg handler over nettet så må jeg også bekrefte kjøpet ovenfor nordea via sikkerhetskort. Dette måtte jeg da ikke når jeg kjøpte dette spillet over amerikanske steam. Betyr dette at hvem som helst som greier å stjele et bankkort kan bruke det uten å ha noen som helst form for kode? Jeg driver å laster ned spillet nå. Det ser ut som om jeg har betalt og alt. Nå er det ikke vits å gå inn på min nettkonto hos nordea da de fanken meg ikke oppdaterer særlig ofte, siste notering var den 15. April! Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 De er seriøse, du trenger ikke bekymre deg for det. Ha selv kjøpt mange spill via steam og aldri hatt noen problemer. Når det gjelder bruk av sikkerhetskortet så er det vel mest vanlig i norden tror jeg. Kan ikke huske å ha brukt slik løsning når jeg handler i andre verdensdeler. Det betyr som du sier at om noen stjeler kortet ditt så kan de handle på nett med det. Lenke til kommentar
pong Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Det er da ikke veldig trygt. Forresten. Det sto at HL2:Ep2 kostet 19.95 dollars, altså ca 100 kroner etter dagens valutakalkulatoren til DNB. Dollarn er piss billig for tia. I norge får du spillet for 250 kroner. Men, betaler jeg 100 kroner da? Eller er det noen hærsens toll avgifter eller kanskje mva inne i bildet? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Du betaler $19.95 etter, vil jeg anta, den gjeldene valutakursen banken din opererer med i det transaksjonen går gjennom. Ang. sikkerhet så har jeg selv kjøpt over 20 spill på Steam, og ja jeg har sjekka kontohistorikken i etterkant. Aldri vært noen problemer. Endret 27. april 2008 av stonebro Lenke til kommentar
pong Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Du betaler $19.95 etter, vil jeg anta, den gjeldene valutakursen banken din opererer med i det transaksjonen går gjennom. Ang. sikkerhet så har jeg selv kjøpt over 20 spill på Steam, og ja jeg har sjekka kontohistorikken i etterkant. Aldri vært noen problemer. Du vet ikke noe om eventuelle toller og avgifter staten kan påføre min konto i ettertid da? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Steam spill er ikke et fysisk produkt som sendes på tvers av land og grenser , som fks det hadde vært om du hadde bestilt spillet på dvd fra en utenlandsk side. Så tror ikke det er noe toll og avgift Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du vet ikke noe om eventuelle toller og avgifter staten kan påføre min konto i ettertid da? Du importerer jo ikke noe fysisk over landegrensene, så jeg kan vanskelig se at vanlige regler om fortolling gjelder. Når det gjelder avgifter; nei, det er ingen slike avgifter. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Man betaler den prisen som står på steam. Det kommer ingenting i tillegg. Jeg har hatt steam konto ganske lenge så det har aldri vært noen ekstrautgifter av noe slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå