Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Har planer om å annskaffe meg ein Quad cpu.

Det skal vere ein som eg kan klocke langt, Lurer på om det er vits i å bruke 500 kr meir på Q6700 enn på q6600, einaste forsjellen er jo multien. 9-10 q6600-q6700.

Eller stopper cpuen før eg får nytte får 10 i multi uansett? har sett Q6600 på 4ghz. men finner ikkje info om q6700..

Noken som har ein ide her?

Mvh.

Mr.BBs

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller stopper cpuen før eg får nytte får 10 i multi uansett? har sett Q6600 på 4ghz. men finner ikkje info om q6700..

Min CPU måtte jeg sette ned MP til 7 for å kunne bruke noe høyere fsb.

Jeg kjører nå på 470x7 på min q6600. Kjører på luft da, så hvis du skal ha super vannkjøling vil jeg anta at du kanskje kan få bruk for.

De 500kr kan du heller bruke på en skikkelig CPU kjøler.

Lenke til kommentar

Har du et dårlig hovedkort, så kan det være lurt med høyere MP ja, men er du i besittelse av en P35 eller X38/48, så ville jeg nok anbefalt Q6600 ja. :)

Da vil høyst sannsynelig ikke hovedkortet stoppe deg. Ivhertfall ikke når det kommer til en klokk som er nogenlunde stabil.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Bare gjetting fra min side, men siden Q6600 og Q6700 kommer fra den samme produksjonslinja og Q6700 er plukket ut som Q6700 og ikke Q6600 vil jeg gå ut fra at sannsynligheten for å finne en god "klokker" er større blant Q6700 enn Q6600 (som jo er sistesorteringa på 65nm firekjerne).

Hos meg blir det ustabilt over 450 i FSB, og da hadde jo 10x'en vært kjekk å ha :hmm:

Kanskje ikke for 24/7 pga temperatur, men SuperPI 1M kjøring o.l. Har greid max 461x9 med min Q6600 på P35-DS4 og vannkjøling å cpu.

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar
hmmm, rart at du måtte ned på 7... alle som klocker q6600 bruker 9 da :S

Jeg _måtte_ strengt talt ikke ned til MP7, men jeg vil jo utnytte at jeg har et relativt bra overklokketbart HK og RAM.

Hadde jeg kjørt på max MP samt max på HK, så hadde det blitt 9x470, det blir 4,2GHz og det klarer CPU i hvertfall ikke.

MrBBS:

Klarer HK og ram 500FSB, så setter du bare MP på cpu til det høyeste den klarer. Begynn med minimum på 6. Det regner jeg med går fint (3GHz). Har du noenlunde bra kjøling/veldig bra luftkjøling så klarer du kanskje MP=7 også. (3,5GHz)

Lenke til kommentar

hmm... har ikkje sett meg inn i ram oc.. men vist eg setter ned ram divider. har fbs. noke å seie da? sida du ikkje øker noke særligt i mhz?

Men 4ghz har eg sett flere q6600 på... klarer ein meir med ein q6700? eller er det kjernen som ikkje takler høgere frekvens?

Mr.BBs

Lenke til kommentar

Åååja... går på ein eller anna måte på mitt gamle amd kort..

ram mhz.. pc3200 (400mhz) 200-180-166-150-133-100... atm bruker eg 166 sida eg har fbs til 260.. orgianalt 200..

Eller er dette noke andre greier eg tenker på nå?

Lenke til kommentar

Du tenker vel strengt tatt på det samme ja. Dog er det fullt mulig på en del hovedkort å sette divideren høyere enn f. eks FSBen.

Du kan jo også ha lavere divider. 1:1 = 1, mens 1:2 = 1 delt på 2 = 0,5 (ergo lavere)

Eller omvendt: 2:1 ( 2 delt på 1 = 2)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...