Williames Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har nettopp satt sammen en PC fra bunnen av for første gang, og lurer på om jeg har gjort en nybegynnerfeil som gjør at jeg ikke får installert Vista. Vil gjerne sjekke om jeg har gjort noe feil før jeg begynner å bytte ut alt av deler. Bios fungerer fint, og registrerer alt av HD-er og optisk drev. Når jeg skal installere Vista blir skjermen helt svart og ingenting skjer etter at bildet med "Windows is loading files" er ferdig. (Samme skjer med Ubuntu) Mistenker at installasjonsprogrammet ikke finner HD-ene, evt at SATA optisk drev er noe tøys. (det er det uansett har jeg lest, men kablene er jo fine!) Har forsøkt å konfigurere SATA som både IDE og AHCI i BIOS, med samme resultat. Setter pris på litt hjelp:) Oppsettet er: Asus Rampage Formula Samsung SH-203 DVD-brenner (SATA) Koblet til SATA2 Barracuda 7200.11 500GB Koblet til SATA1 Barracuda 7200.11 500GB Koblet til SATA3 E8400 X-fi Extreme Audio (hentet fra min gamle PC) 8800 GTS 320MB (hentet fra min gamle PC) Ingen floppy Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hadde ett lignende problem, men det viste seg at jeg bare måtte vente en goood stund. Har du ventet lenge? Min installasjon lastet filene, og skjermen forble svart i ca 30 min før det ble gjenopptatt. Vet ikke hvorfor, men kan hende du er heldig og har samme problemet. Lenke til kommentar
Williames Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Jeg fikk installeren til å starte etter litt god gammeldags feilsøking. (Startet da jeg prøvde med annen RAM.) Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 ah! Flott at du fant problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå