Shaquan Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei, Jeg er forholdsvis urutinert når det gjelder å skru på biler, men har kastet meg i skifting av skiver og klosser på min passat. Jeg har kjøpt klosser med abs sensor på, men finner ikke ut hvordan jeg skal koble dette sammen. Hovedproblemet mitt er å få av selve sensoren som ikke har vært brukt på bilen tidligere. Den står fastmontert i bærearmen, eller hva det heter (urutinert ja:) ) Er det noe spesielt triks for å få den av ? Og hvordan skal eventuelt ledningene ligge ut ifra klossene ? Så tenkte jeg å skifte dempere, har såvidt sett på det, og det virker jo greit nok, med 2 skruer nede på armen, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan den er festet på toppen. Der er 3 skruer i motorrommet, men de ser alle ut til å gå til forskjellige bærearmer. Leste i tidligere poster at det skulle være et plastlokk der, og at skruen skulle ligge under der, men kan ikke si at jeg finner hverken skrue eller plastlokk. Noen som har noen tips ? Håper jeg har klart å formulere problemene på en måte dere forstår, er ikke så lett for oss som ikke har skrudd siden vi fikk skiftenøkkel i dåpspresang Men forhåpentligvis er det aldri forseint å lære. På forhånd takk for svar Shaquan Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 ABS-sensoren sitter ikke på klossene, det er det slitasjevarsleren som gjør. Regner med det er det du har.. Denne skal kobles til en kontakt som sannsynligvis er festet på fjærbeinet. Se etter en ledig en Det skal ikke gå an å koble feil.. Fjærbeinet er festet med tre muttere i støtdempertårnet og løsnes fra motorrommet. Løsne mutteren på demperen før du tar ut fjærbeinet. Bare løsne altså, ikke skru ut, det er viktig Spenn fjæra med fjærklemmer så den er løs.. Resten sier vel seg selv.. Du bør forresten ikke skifte dempere alene Lenke til kommentar
Shaquan Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Fikk tilslutt skiftet på ene siden, en rekke med nybegynnerfeil måtte til, men jeg tror det er gjort rett og skikkelig nå. Tusen takk for svar, du har helt rett, det var slitasjevarsler jeg mente, men etter å ha rotet med den i godt og vel en halvtime uten å få den løs gjorde jeg det så enkelt at jeg klippet ledningen på klossene, og gav rett å slett F i hele greien. -- Shaquan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå