Balleknekkern Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Har litt problemer med tempen på e8400, har vannkjøling men ingen av de programmene jeg har viser de samme temperaturene. Hvilket av de programmene på bildet viser rett? e8400 3488mhz 1.218v Endret 27. april 2008 av Balleknekkern Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du kan prøve å laste ned SpeedFan 4.34 som er online nå. Av de du har på skjermen tror jeg Real Temp er mest til å stole på akkurat nå. De er litt forvirring og delte meninger om at temperaturen blir avlest rett på de nye 45nm prosessorene. Les litt på XS så finner du mange tråder om dette. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Var jo ikke de store forskjellene da.. Var jo ikke de store forskjellene da.. Etter en nøyere titt...var det merkbar forskjell alikevel...sorry Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Alle temperaturene var jo ganske høye for å være E8400 på 1.21V! Kanskje du har dårlig kontakt mellom CPU og kjøler? Feil beregning av kjølepasta? Bruker du orginal cpu kjøler med orginal kjølepasta? Prøv å legg på ny kjølepasta, med riktig mengde, så kanskje det hjelper veldig mye ;D Lenke til kommentar
Balleknekkern Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 dette var under load Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Load av hva da? Ser ikke noe Orthos, OCCT, Prime95 eller noe.. Lenke til kommentar
Balleknekkern Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 convertering av en film. får mye høyere temperaturer enn hvis jeg bruker prime 95 og Orthos Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) En god pekepinn vil være hva den blir målt til idle. Den bør vel ligge rundt 30-35C Hvilken vannkjøling har du forresten? Hvis noen av disse temp programmene ligger under 30C er det sannsynlig at de ikke viser rett. Det er mange faktorer her, kjølinga kan ha dårlig kontakt og på toppen av det hele er temp programmene ikke helt kalibrert enda. Du bør ikke være i nærheten av 60C med såpass lav klokk så hvis du er sikker på at alt sitter som det skal så holder jeg en knapp på Real Temp. Endret 27. april 2008 av Anvil Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Coretemp og everest er de som normalt pleier å rett temperatur, og ser at de to programmene faktisk viser samme temp, så det er den tempen jeg ville satset på. Lenke til kommentar
Balleknekkern Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) jeg har 2 x 120mm radiatorer og en http://www.microplex.no/product.aspx?pid=X...amp;mcat=14s393, 100% sikker på at jeg ikke hadde for mye kjølepassta... kanskje jeg hadde for lite:S og vannblokken sitter skikkelig på, umulig å rikke på den uten å ta av skruene Endret 27. april 2008 av Balleknekkern Lenke til kommentar
andylove Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Stjeler litt tid her.. hehe. Sånn og forstå at dette er et godt kjøp? Ser at den blir noe varm, er det sånn den er? Mente at 45nm var mye kaldere enn 65nm. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Coretemp og everest er de som normalt pleier å rett temperatur, og ser at de to programmene faktisk viser samme temp, så det er den tempen jeg ville satset på. De stemmer til tider meget dårlig på 45nm prosessorer, ellers er de til å stole på. Bruker selv Core Temp på Q6600 som forøvrig viser identisk temp med SpeedFan 4.33 betaer og den nye 4.34. Sjekk denne tråden på XS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå