erikstein Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Er en 15k scsi disk mye raskere enn 10k diskene på noen måte? De er jo som sagt en del dyrere...lurer på om de er verdt prisforskjellen? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg håper du skjønner at en 15000 runder per min. disk er raskere enn en 10000 runder per min disk? Det vil i praksis bety at lese og skrivehodene på disker yter mer, men om det er verdt pengene er en annen sak. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Du kan jo se resultater selv her: http://www.hardware.no/tester/harddisk/sea...6lp/index3.html Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 http://www6.tomshardware.com/storage/20010...0404/index.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Sjekk også benchmark mellom mange forskjellige 10k 15k disker hos www.storagereview.com De har også støy, "reliability" og varme-målinger av diskene. Det er en side som har spesialisert seg på testing av harddisker, og gir etter min mening de grunndigste testene og har en meget innholdsrik database over disker som kan sammenlignes. PS. Jeg må bare spørre: Hvilke oppgaver skal du bruke disken til? (som du sikkert vet bør du konsentrere deg om lav søketid om den skal brukes til database eller webserver) Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Vil man ha det råeste systemet i gata så velger man en seagate 15krpm disk. Ikke det at lese/skrivehastigheten er så super, men ingen andre disker har lavere søketid. Søketid betyr mye ved enkelte oppgaver. Har 10krpm disker selv og merker stor forskjell ved f.eks oppstart av systemet iforhold til en wd120gig disk, det går raskere, rett & slett.. Holder med en 18 gig disk for OS og programmer. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg skjønner jo selvfølgelig at en 10k er treigere enn en 15k. Den skal brukes som gameserver etc på dataparty'er som jeg er med på en skjelden gang iblant Ellers så skal den fungere som en maskin jeg skal bruke litt selv også. Grunnen er nemlig at jeg ser at komplett omtrent tar 1000,- mer for en 36GB 15k kontra en 10k disk. Har en seagate 10k disk nå som fungerer til os og programmer. Kunne godt tenkt meg 1-2stk 15k rpm disker til å leke med Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Stol i allefall ikkje på Hardware.no sin SCSI test... den er HEILT på jordet! Det SKAL dei ha! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 hva er galt med den? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Stol i allefall ikkje på Hardware.no sin SCSI test... den er HEILT på jordet!Det SKAL dei ha! Og det bygger du på HDTach-resultatene som det står kommentert at sannsynligvis er feil og at man ikke skal legge vekt på det? Tror vi har vært gjennom den diskusjonen både en og to ganger før. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 jaja Jeg kjøpte til slutt en 10k ibm og en 15k ibm 36gb sakene. Syntes Seagate diskene var litt for dyre. De jeg kjøpte har bare 4mb cache. Men det får holde i begynnelsen. Gleder meg til bråket Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Synes ikkje dei bråke så masse eg... Eg har Seagaten Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 har en 10k seagate 18gb, syntes da ikke den er lydløs Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 nei, ikkje når den jobbe! da bårker den litt! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Stol i allefall ikkje på Hardware.no sin SCSI test... den er HEILT på jordet!Det SKAL dei ha! Og det bygger du på HDTach-resultatene som det står kommentert at sannsynligvis er feil og at man ikke skal legge vekt på det? Tror vi har vært gjennom den diskusjonen både en og to ganger før. Ja, og sist gang eg sjekk var den forsatt feil. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Stol i allefall ikkje på Hardware.no sin SCSI test... den er HEILT på jordet!Det SKAL dei ha! Og det bygger du på HDTach-resultatene som det står kommentert at sannsynligvis er feil og at man ikke skal legge vekt på det? Tror vi har vært gjennom den diskusjonen både en og to ganger før. Ja, og sist gang eg sjekk var den forsatt feil. Vil bare informere at vi nå har gjennomført testene på diskene med et nytt SCSI-kort og resultatene var mildt sagt tydelige. Nye resultater vil bli publisert sammen med test av Seagate Cheetah X15 72 GB... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Bra.... Det er jo sagt heile tida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå