Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

tre uker med mageproblemer...

jahas

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de seneste 3-4 ukene hatt mer eller mindre problemer med magen hver dag. dvs at jeg ikke har fats avføring, og enkelte ganger vondt i magen. Når jeg drikker alkohol blir jeg kvelm med en gang, selv om det bare er en cider. Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm. nettopp det som er det rare. synes ikke jeg har spist noe utenom det "vanlige". Jeg må jeg på do mye oftere enn før, som regel minst en gang per skoledag(bajse). Er ikke konstante vonde magesmerter, men kjenner liksom at magen er ustabil, vanskelig å forklare. Men det rareste er som jeg nevnte i forrige post at jeg nesten uten unntak blir kvalm og må spy bare jeg drikker èn Cider.

Lenke til kommentar

Drikker du mye? Gjerne sterk alkohol som himkok? Da kan du ha fått magekatarr, flere her i Trøndelag som har fått det.

Ikke bra at folk drikker så mye at det sliter på kroppen i ung alder :/

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg hadde samme problemet i nesten 2 mnd. Gikk til legen og fant ut at jeg manglet folsyre. Dra til legen og ta en blodprøve =)

Lenke til kommentar

Folsyre eller folat er et vitamin, som hjelper til med syntese av aminosyrer (proteinbyggestener) og nukleotider (byggestenene i DNA) sammen med vitamin B12. Det er særlig viktig å ha nok folsyre hvis kroppen vokser, og hvis man er gravid. Symptomene kan være diverse, men et vanlig er megaloblastær anemi, dvs. at de røde blodcellene dine er for store. Hvis man har lyst til å undersøke om det kan være problemet (uten å gå til legen) kan man prøve å ta et vitamintilskudd (sjekk etter folatinnhold og % av anbefalt daglig inntak) eller begynne å spise spinat (som har et naturlig høyt innhold av folat) og se om det hjelper.

Dette kommer dog fra en 3. semesters medisinstudent, men jeg håper det kan være til hjelp :)

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...