goggi Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 hva bråker mest av : EKL PAPST 1,4GHZ vifte, creative geforce3 ti 200 og chieftec midi tower 340W PSU vifte ? Lenke til kommentar
oxyde Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Nå kan du fanmeg lure :smile: Altså en CPU vifte til max 1.4 skal nå ikke bråke så h*******s, GFX kort vifter nå ikke store sakene? Tror nokk at det er den siste vifta di som bråker mest... Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Har nok ein mistanke om at den *crappy* vifta på Creativekortet bråkar ein heil del. Ganske høgfrekvent og irriterande. Eg kasta ut mi og sette på ein Zalmankjøler + 80x80 vifte på 7V. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Er ganske sikker på at det er powersupply'en som bråker mest. En kamerat har samme PS'en og den bråker en god del. Overdøver resten av pc'en. Hvis du har litt peil på hva du gjør kan du jo koble på en motstand (eller variabel motstand) slik at du kan dempe støyen.. En variabel motstand er vel smartest. (Les guide) Koster ikke stort. Men du må vite hva du driver på med!! Tenk også på at det kan være direkte farlig å åpne powersupply'et. De schvære kondensatorene der kan lagre store høyder spenning i flere timer.. Så ikke kødd så mye rundt! Da KAN du få deg en karamell :smile: Kanskje en dødelig en.. hvis strømmen er stor nok en liten stund er det nok til å ta livet av deg. Så det jeg vil fram til er at hvis du gjør det så bør du vite litt hva du driver på med! *kremt* går grunnkurs elektro.. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 12. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2002 hmm.. jeg har koblet powersupply vifta til hovedkortet. det virker som om hovedkortet klarer å regulere vifte hastigheten, men det bråker bra alikevel. er ekl papst den mest stillegående cpu vifta? kan jeg bytte vifte i PSUen ? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 EKL kjøleren har AFAIK et støynivå på 27dB noe som er forholdsvis bra, men det finnes roligere alternativ. http://www.microplex.no har bra utvalg Du kan seff bytte vifta i PSUet. Et annet alternativ er å sette vifta til å kjøre konstant på 5 volt. Da hører du den nesten ikke. Lenke til kommentar
Imhotep Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Jeg har samme PSU. Bråker minimalt, skjermkortet (ASUS GeForce3 V8200) og CPU kjøleren (ISO AMD 1.4) bråker mere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå