Gå til innhold

Ubuntu 8.04 dual boot

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg prøvde å mekke en dualboot til Ubuntu 8.04 igår, men det gikk ikke så bra. Jeg fikk installert, men når jeg prøver å starte ubuntu(restart og velge Ubuntu) så starter den, men stopper opp på en oransj skjerm etterpå. Jeg lot pcen stå på over natten for å sjekke om den gikk forbi den oransje skjermen, but no sucsess.

Så jeg trenger å vite hvordan en avinstallere Ubuntu 8.04 og hvordan en mekker dualboot som fungerer 100%.

Takk!

- X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan du fjerner ubuntu men jeg installerte dual boot i går og da brukte jeg wubi. Den installerer ubuntu som ett vanlig program. Så du kan fjerne det i den "Legg til / Fjern program" saken på kontroll panelet.

Utrloig lett :)

Endret av TheThird
Lenke til kommentar

Innstalerte du via Live-CD på egen partisjon?

Hvis det er tilfelle så er det bare å overskrive den gamle innstalasjonen, med mindre det er et eller annet du ønsker å ta vare på der. Dersom problemet vedvarer ville jeg brent ut en ny CD, det hender at det blir feil på disse som ikke er så enkelt å legge merke til.

Lenke til kommentar

Jeg brente du Ubuntu på en DvD plate, og innstallerte fra den. Ikke via boot, men via windows. Jeg bare plugga i og valgte install, og til slutt endte det opp med at den tok opp 5gb av plassen min og ikke fungerer :p

Så Ubuntu ligger ikke på egen partisjon, den ligger "sammen med windows"(ut ifra det som stod i installasjonen).

Noen som vet mer?

Takk til dere som har svart, og skal prøve Wubi :D

- X

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...