xcitu Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei. Jeg prøvde å mekke en dualboot til Ubuntu 8.04 igår, men det gikk ikke så bra. Jeg fikk installert, men når jeg prøver å starte ubuntu(restart og velge Ubuntu) så starter den, men stopper opp på en oransj skjerm etterpå. Jeg lot pcen stå på over natten for å sjekke om den gikk forbi den oransje skjermen, but no sucsess. Så jeg trenger å vite hvordan en avinstallere Ubuntu 8.04 og hvordan en mekker dualboot som fungerer 100%. Takk! - X Lenke til kommentar
TheThird Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg vet ikke hvordan du fjerner ubuntu men jeg installerte dual boot i går og da brukte jeg wubi. Den installerer ubuntu som ett vanlig program. Så du kan fjerne det i den "Legg til / Fjern program" saken på kontroll panelet. Utrloig lett Endret 27. april 2008 av TheThird Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Innstalerte du via Live-CD på egen partisjon? Hvis det er tilfelle så er det bare å overskrive den gamle innstalasjonen, med mindre det er et eller annet du ønsker å ta vare på der. Dersom problemet vedvarer ville jeg brent ut en ny CD, det hender at det blir feil på disse som ikke er så enkelt å legge merke til. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jeg brente du Ubuntu på en DvD plate, og innstallerte fra den. Ikke via boot, men via windows. Jeg bare plugga i og valgte install, og til slutt endte det opp med at den tok opp 5gb av plassen min og ikke fungerer Så Ubuntu ligger ikke på egen partisjon, den ligger "sammen med windows"(ut ifra det som stod i installasjonen). Noen som vet mer? Takk til dere som har svart, og skal prøve Wubi - X Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Da har du brukt Wubi allerede. Det kan da fjernes gjennom legg til/fjern programmer inne i windows. Jeg vil anbefale deg å boote opp some Live-CD, slik at du er sikker på at alle driverene du trenger finnes på cden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå