thinkdifferent Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei! Spør her, siden jeg selv er helt blank på bilstereo og trenger litt hjelp. Har en Golf 2 1984 modell, som skal ha seg et nytt billig anlegg. Det som per i dag sitter i den er en mono radio med 1 høyttaler på førersida (orginalt fra 84). Jeg er ikke så veldig kravstor, vil bare ha noe som det går a å høre på, og som fungerer stabilt. Vil bare ha noe helt billig kurant, som jeg kan bruke til å lytte på .mp3 filer fra minnepenn eller kort, derfor tenkte jeg på å kjøpe inn den billigste bilradioen fra Biltema, som har USB- og minnekortstøtte. Videre har jeg funnet ut at jeg trenger 3,5" i fronten, og evt. 4" x 6" bak ved siden av hattehylla. Er ikke helt sikker på om jeg trenger å ha noe bak, egentlig. Problemet er at i front er det bare ca. 3 cm dybde, så må ha noen veldig små høytalere som ikke er så dype. Noen som vet om et par som noen faktisk har fått til å passe? Veldig kjedelig å kjøpe noen som ikke passer. Bak har jeg ikke målt noe, men hvis noen vet om noen høytalere som passer der, så skrik ut Når jeg sier billig, så mener jeg så billig så mulig . Helst ikke over 1500-1600 for alt sammen. Vennlig hilsen Truls B. Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kunne det vært aktuelt å sage hull til 6x9 høyttalere i hattehyllen? Tror du kunne fått kjempelyd med en brukt grei 6x9 og en nyere cd spiller med de funskjonene du ber om. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 visst det skulle være av interesse så har jeg cd-spiller, 6x9 høytalere og forsterker som jeg tok ut av en bil før jeg vraket den. 1500 så kan du få det. pm visst du kunne være interessert Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Bilen brukes dessverre ikke bare av meg, så noe modifikasjon er dessverre umulig. Men, blir det ikke ok lyd av 3,5"-ere og 4x6-ere? Anngående cd-spiller så har jeg dessverre ikke bruk for det, vil bare ha USB og/eller minnekortstøtte. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ta en titt på disse fra Rockford Fosgate. Da får du ihvertfall et sett som spiller god diskant, hadde slike i min mk2. Ellers er jeg usikker på baksettet altså. De RF-ene jeg linket til er det 0 bass i, selvfølgelig, og lite mid-range respons også. Du vil nok kunne nyte godt av et par 6x9 i hattehylla, som nevnes her av flemmz. Hattehylla på golfen er jo egentlig "bygget for det" om du lar elementene stå på langs istedenfor på tvers. Da bygger de ikke høyere enn resten av hylla om du legger dem i de ytterste nedsenkningene i hylla. Med et par nøytrale griller ser det ikke overdrevent ut. Evt et par 6,5" om du synes 6x9 blir for dominante bak der. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Disse så interessante ut . Har du noe mål på de? Hvor stort var monteringshullet i mk2-en din? (dybden som det kommer an på i min, bare litt over 3cm dypt). I første omgang skal jeg bare ha høytalere så jeg får hørt på musikk i bilen, neste steget blir noe bedre lyd (enten ved 4x6 ved siden av hattehylla eller evt. ei basskasse e.l.). Montering i hattehylla er dessverre umulig, ettersom det er andre som bruker bilen. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Tror de var 3,5 cm, men de passet rett inn i originalhullene på dashen i min golf uten problemer altså, en '87 modell. Så de bør passe hos deg. Spiller pen diskant! Men du kommer til å mangle mye dybde i lyden altså. Er det et alternativ å sette inn et par kabinetthøyttalere bak på hattehylla da? Eller skal det ikke være noe i eller på hattehylla i det heletatt? Går jo an å putte in noe i denne gata her. Ta en kikk på Pioneer TS-H467. Er den 4x6" jeg har funnet som har fått best omtale. EDIT: Med RFene og det 4x6 settet vil du ihvertfall få OK diskant- og mid-rangerespons, men bassen vil utebli til stor grad. Hva slags type lyd er du ute etter? Vil du ha überpen audiofil-lyd, eller holder høy rånelyd? Om du trenger en basser som tar liten plass og som spiller pent og dypt uten å riste i filler bilen din og uten å koste skjorta kan jeg anbefale Focal BombA 20A1. 125/250W RMS/MAX element og digital forsterker i portet kasse. Har en Renault Laguna stasjonsvogn selv, og Focalkassa gir god, dyp bass med overraskende mye snert til å være 8". Endret 30. april 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå