lastresort Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei, jeg skal nå kjøpe ny laptop fra dell. Det jeg lurer på er om det lønner seg å kjøpe den via bedrift? (sparer man noe på det?) Hvordan fungerer dette? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kjøper du den via et firma som er mva-registrert kan du jo utgiftsføre den, og så får du tilbake momsen for den. På samme måte vil du også trekke ifra den utgiften til inntektene i firmaet. Skal vi se på ulempene med det, så gir de 1 års garanti til bedrifter, mens privatpersoner i norge har 5 års reklamasjonsfrist på bærbare datamaskiner. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Dell opererer vel med 3 års standard garanti til bedrifter? For øvrig er det ofte enklere å få en god pris som bedriftskunde. Du bør for all del ringe til Dell for å gjennomføre bestillingen fremfor å legge inn ordre på nettsidene, også når du bestiller privat. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det man gjør med bedrift er å legge inn en ordre (ikke bestilling, bare sett sammen et system og lagre dette), så ringer du de, snakker med de om konfigurasjon og slik (de har sikkert noen tilbakemeldinger om hvordan det bør være), så ber de deg sikkert om å bare legge inn bestillingen på web, men da sier du at "jeg regner med at du gir meg et godt tilbud". Da sier de at de ringer opp igjen, så får du en mail i løpet av et par min, og så ringer de opp igjen. Ofte har du da fått på ekstrautstyr uten at prisen har gått opp. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du kan nok ikke forvente å få de beste tilbudene på en XPS, selv om du ringer en selger. Derimot om du ønsker å kjøpe en Latitude modell kan du få rimelig greie rabatter. Som andre har nevnt, klarer du kanskje å presse med noe ekstrautstyr. Derimot; det beste trikset er sammenligne modellen med en annen HP modell som du "har sett deg ut". Da går de langt for å hukke deg. ;-) Lenke til kommentar
deviant Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du kan nok ikke forvente å få de beste tilbudene på en XPS *snipp* Tja, jeg vet ikke hvordan det er nå for tiden, men jeg fikk nærmere halv pris på XPS 600 (pris til bedrift ved kjøp av flere) Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du kan nok ikke forvente å få de beste tilbudene på en XPS *snipp* Tja, jeg vet ikke hvordan det er nå for tiden, men jeg fikk nærmere halv pris på XPS 600 (pris til bedrift ved kjøp av flere) Vært borti flere av disse, også ved relativt beskjedent volum. Det dummeste man gjør er i alle fall å bestille på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå