Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Varsel om skadet disk? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Amilo D 1840. Prøver å formatere hadddisken, men får feilmelding at disken er skadet. Prøvde da å sette inn helt ny harddisk, samme feilmelding kommer da, Prøver å legge inn xp proff, xp home, vista, men når windows prøver å formatere, kommer samme feilmeldingen. Har også prøvd å legg inn en oppdatert bios, men ingen forskjell, har noen noe ide på hva dette kan være????

Endret av lalmingen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det står at windows kan ikke formatere, disken kan være skadet, velg en annen partisjon.....

Formateringen går helt til nesten 100%, så kommer feilmeldingen opp. Dette er meget rart, men jeg skjønner ikke noe av dette....

Hva sier feilmeldingen? Det står vel ikke akkurat "Disken er skadet"?
Lenke til kommentar

At det kommer helt på slutten er lett å forklare, det betyr at det er problemer med å skrive til disken.

Vanlig formatering bruker 99.9% av tiden til lesing for å sjekke hele disken, så skjer selve formateringen helt til slutt. Ved å bruke hurtigformatering hopper man over den sjekkingen, og gjør bare selve skriveoperasjonen.

Vet ikke hva det kan være når du har byttet disk. Da må man kanskje mistenke kontrolleren.

Lenke til kommentar

OK, takk. Hva må man gjøre hvis det er feil med kontrolleren da?

At det kommer helt på slutten er lett å forklare, det betyr at det er problemer med å skrive til disken.

Vanlig formatering bruker 99.9% av tiden til lesing for å sjekke hele disken, så skjer selve formateringen helt til slutt. Ved å bruke hurtigformatering hopper man over den sjekkingen, og gjør bare selve skriveoperasjonen.

Vet ikke hva det kan være når du har byttet disk. Da må man kanskje mistenke kontrolleren.

Lenke til kommentar

OK, takk, det kommer varsel om virus (spør om jeg vil fortsette eller ei) når jeg går inn på fdisk i dos, så mulig det er et virus som blokkerer?

Sende den på service, skulle jeg tro. Er lite du kan gjøre selv med en laptop.
Lenke til kommentar

Rart er det, fdisk er et dos basert program du kan formatere disken med.Booter med oppstartcs for win 95/xp. Hva er ubcd?

Lurer på hvordan du kan få virusvarsel i DOS?

Hvilken fdisk er det snakk om, og hvordan booter du DOS? Bruker du f.eks UBCD?

Lenke til kommentar
... fdisk er et dos basert program du kan formatere disken med.Booter med oppstartcs for win 95/xp.

Fdisk kan ikke formatere disken, det lager partisjoner. Vesentlig forskjell.

Hva er "oppstartcs"?

Win95 har DOS oppstart floppy med fdisk.

XP har ikke DOS, og dermed heller ikke fdisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...