Erlendz Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 For å være helt ærlig synes jeg lista var håpløs! Pink Floyd coveret var litt pent. Sett bort fra det var det ikke noe som falt i smak hos meg! Smak og behag selvsagt. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Stor forskjell på pent og bra. Cover har en misjon som går utenpå å være "pene": Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Men en ting jeg lurer på:Hvordan har RATM fått tillatelse til å bruke et kjent fotografi som platecover? Det er vel bare å spørre om tillatelse det. Wikipedia om coverbildet. Daniel Lanois plate «For the Beauty of Wynona» har et omslagsfoto av Jan Saudek. Ganske stilig - og virkningsfullt. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Stor forskjell på pent og bra. Cover har en misjon som går utenpå å være "pene": Det er jeg helt enig i. Mente bare at Pink Floyd coveret var det eneste som ga meg noe i det hele tatt. Og det var fordi det var pent. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Hvilke kriterer ligger til grunnlag for den listen? Det må da være mer enn "det ser pent ut"? I såfall burde minst halve listen ha vært på en helt annen liste, for å si det slik. Det bør heller ikke være fordi musikken er populær da listen faktisk heter beste albumcover og ikke beste album med bra cover. Før noen gidder svare på det vurderer jeg ikke engang å se på listen. Endret 28. april 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 For meg ser det ut som musikksmak har spilt en sentral rolle i utformingen av listen. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Men nå er det jo en liste over beste cover, ikke beste album med bra cover? Og når de presterer å kalle det "den definitive listen" har ikke musikksmak noe å gjøre der i utgangspunktet. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg er veldig enig i Lateralus av Tool, men ellers var det lite overlapp med mine egne favoritter i kategorien. Her er noen av dem: Metallica: …And Justice for All Miles Davis: Bitches Brew Kraftwerk: Autobahn Red Hot Chili Peppers: Californication The Mars Volta: De-Loused in the Comatorium Bent: Programmed to Love Dream Theater: Metropolis part II: Scenes from a Memory Wumpscut: Dried Blood of Gomorrha Zero 7: When It Falls (Jeg liker dette fordi symbolikken er så uhyre klar: Slik, akkurat slik, ser emosjoner ut.) Boards of Canada: Music Has the Right to Children (OK, coveret er ikke all verden, men tittelen fortjener nesten en egen pris.) Det beste Beatles-coveret er ikke Revolver, men Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band: Når det gjelder Pink Floyd, er det vanskelig å velge ut noen favoritt – standarden her er jo så høy at det meste er verdig å rammes inn, henges opp og nytes som et kunstverk i seg selv. I tillegg til Animals, som listen nevner, bør imidlertid disse fremheves: Pink Floyd: The Dark Side of the Moon Pink Floyd: The Division Bell Pink Floyd: Wish You Were Here Lenke til kommentar
Alhe Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det beste Beatles coveret må vel strengt talt bli: Andre bra covers spør du meg: Dark side of the moon - Pink Floyd Nevermind - Nirvana Led Zeppelin I Automatic for the people - R.E.M Beggars Banquet, Sticky Fingers, Exile on Main street - Rolling Stones Joshua Tree - U2 Queen II Lenke til kommentar
epsil Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Nevermind - Nirvana Led Zeppelin I Automatic for the people - R.E.M Beggars Banquet, Sticky Fingers, Exile on Main street - Rolling Stones Joshua Tree - U2 Queen II Ta med bilder! Lenke til kommentar
Alhe Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Såfall vil jeg rette litt på Joshua Tree: + Endret 12. mai 2008 av Alhe Lenke til kommentar
.... Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Jeg er ikke noen stor hip hop-fan, men coveret til Mr. Lif: Emergency Rations var festlig. Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ulver - Shadows of the Sun LP-cover Sigh - Gallows Gallery Trine + Kim Design Studiohar laget mange fine cover. Ta en titt på portfolionen deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg