ebso86 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hei! Jeg har en AMD 2100+ og en EKL PAPST CPU-Vifte. Jeg bruker ingen kjølepasta og lurer på om det er noen vits å fjerne viften for å smøre på litt gugge :-? (kan jeg det forresten?) Hvor mye kan jeg forvente å senke tempen da? Er forresten systemtempen min litt for høy? CPU tempen min er ca. 55 grader Inni kabinettet er det ca. 37 grader (målt i speedfan) Mvh. Erik[/url] Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dersom det var en liten "pad" på når du monterte trenger du ikek bry deg med det. Hvis det kun er metall mot metall, bør du stryke på et *hårfint* lag med pasta. Lenke til kommentar
Monkey Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Husk på at kjølepasta er en litt misvisende betegnelse. Pastaen er beregnet til å jevne ut eventuelle ujevnheter på CPU-kjernens overflate. Jo større flate av CPU'en som har kontakt med kjøleribben jo mere effektiv kjøling får du. Derfor skal det bare et tynt, tynt, tynt lag på. Ikke som noen tror - jo mere jo bedre. Hvis kjernen er litt ujevn kan du kanskje senke tempen med noen få grader. Jeg bruker ikke noen pasta på min og det fungerer helt fint. Det er ikke noe must. Dessuten er tempen du har på CPU'en ikke noe uvanlig for AMD CPU'er. Så lenge du ikke går langt over 60 grader er det ikke farlig. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Skulle det hende at du faller for fristelsen av å kjøpe kjølepasta, vil jeg anbefale denne: Shin Etsu G-751 Koster 85 kr på webshoppen hos 3dfxcool.no. OSB! Den er ikke alltid like lett å påføre. Hadde problemer med å få dekt CPU-kjernen, og den er elektrisk ledende, så ikke få den på noe som helst metall, bortsett fra kjøleribben, da. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 ja det var en lite svart plate av ett eller annet metall som liksom "kom ut" av viften og kom i berøring med kjernen..... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 hvis det ikke var en sånn matte under, men metallmort metal så anbefales det å legge på shinetsu ()skal være veldig vanskelig) eller artic silver 3 (er kjent for å være klissete om du griser) begge meget gode, og shinetsu som den beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå