Ziaka Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Hei, det har seg sånn at jeg kjøpt meg ny pc for en ukes tid tilbake, men hovedkortet var defekt (Foxconn X38) Og etter å lest litt har jeg funnet ut av at jeg vil ha et annet kort. Så jeg spår dere kyndige menesker om råd til hvilket hovedkort jeg burde velge i prisgruppen 1500-2000. De delene jeg sitter med å hånden er: Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 Skjermkort ASUS GeForce 9800GTX 512MB Ram OCZ DDR2 4 GB Reaper Heat Pipe Conduit Harddisk 2x Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Jeg er ute etter et stabilt hovedkort, tror ikke jeg kommer til å kjøre SLI, hvis så blir det i alle fall bare 2 skjermkort. Kommer heller ikke til å overclocke noe serlig, veldig uerfaren på det så vil ikke gå så langt med det, men har tenkt til å clocke prosessoren fra 3ghz til 3.5ghz eller noe i den duren. Nå, noen gode råd ? Setter pris på om noen svarer. tillegs spårsmål: Føler det er litt dumt å lage en ny tråd om det. Men jeg har en harddisk fra den gamle PC-en som er en slik en Western Digital Raptor HDD. 10k RPM eller noe slikt. Er det merkbar forskjell mellom en 10k RPM og en 7.2k RPM ? Med tanke på ytelse. Raptordisken vil da bli brukt som operativsystems-harddisk. Mvh, Ziaka Endret 27. april 2008 av Ziaka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå