andrvas Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Har vært en del bra klarvær på nattestid her i sør i det siste, så har forsøkt meg litt på å fotografere nattehimmelen. I mangel på kunnskaper er det dessverre bare stjernebildet Karlsvognen som jeg kjente igjen , så om noen har tips til hvor det befinner seg andre konstellasjoner er jeg lytter øre. Begge bildene er tatt med Sigmas 17-70 f/2.8-4.5 objektiv (på et Nikon D80). Karlsvognen (17mm, f/2.8, ISO 800, 20 sek) Bjørk mot nattehimmelen (17mm, f/2.8, ISO 800, 15 sek) Endret 27. april 2008 av andrvas Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hent ned Stellarium, da vil du finne fram til det meste og du kan finne ut når ting vil være synlige. http://www.stellarium.org/ Hvis du tar et panorama rundt horisonten der du bor så kan du legge det inn (krever en del innsats i photoshop og autostitch) sånn at du kan se stjernehimmelen nøyaktig likt virkeligheten. Det gjør det mye enklere å orientere seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå