Gå til innhold

sliter med bruken av PHPBB3 jeg... får ikke frem knapper, men selve style får jeg frem...

Anbefalte innlegg

jeg har gitt rettigheter til å opprette tråder samt svare på tråder. jeg ser alt av "ny tråd", "skriv svar", "sitat"-knapper og sånt når jeg har 'prosilver'-stilen, men straks jeg beveger meg over på 'aphoticumbra' og 'starcraft'-stilen, så får jeg alt av styles, design og sånt opp, men INGEN knapper! alt av knapper er borte... men straks jeg setter "bildesett" til 'prosilver' og lar "stil" + "mal" være en av de to andre stilene, så får jeg jo frem prosilver sine knapper... hvorfor får jeg ikke knappene frem med de to andre stilene??

en annen ting er at jeg får ikke laget kategorier. =/ som f.eks phpbb.no har, så har de kategorisert "phpbb.no", "phpbb3.0", "phpbb2.0" osv, også følger jo forumene under de kategoriene da. jeg har også lyst å opprette slike kategorier, men hvordan gjør jeg dette? kan ikke finne det ut av i ACP jeg. =/ noen som vet hvordan??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kategorier lager du vel på menygruppa Forum Admin. og undermeny Administrer. Der kan du opprette både kategorier og forum.

Er i alle fall sånn i phpbb2, men regner med det er ca likt i versjon 3 og ;)

Når det gjelder stilene, så kan det være at de to andre stilene rett og slett ikke inneholder disse knappene... Eller at de er flyttet til et helt annet sted.

Lenke til kommentar

nope... jeg finner ingen knapper noen steder... :( og de stilene må da innholde knapper så at man kan poste innlegg... har sett på previews av forumet/stilen og sånt, men hos meg er ikke knappene der som på preview... hva tror du kan være galt??

Lenke til kommentar

fikset knappene. måtte bare endre "en"-mappen til "nb". :)

men... jeg ser fremdeles ingen kategori! jeg får det ikke til... jeg har gjort akkurat slik du sier...

jeg har foreløpig 3 ting:

forum info <-- skal være kategori

-- introduser deg selv <-- skal være forum

-- annonseringer <-- skal være forum

men jeg ser KUN begge forumene, men jeg finner ikke kategorien noen steder... hva gjør jeg galt? her er skjermbilde over instillingene jeg har på forumet: http://www.elgen.net/forumfeil.jpg - som du ser, så har jeg den som kategori... og når jeg trykker "ok", så lagrer den vel automatisk, sant? og jeg er jo admin, så jeg har jo gitt meg selv alt av tilganger, men kan ikke se forumet allikevel... se bare her: http://www.elgen.net/forumrettigheter.jpg <-- her er altså rettigheter for 'forum info' som jeg vil skal være kategori..

en annen ting... hvordan endrer jeg skriftFARGEN på selve forum til rødt..? skal bare endre teksten på lenkene til rødt.. altså: http://www.elgen.net/forumtekst.jpg - alt av det blåe skal bli til rødt, altså.. hvordan endrer jeg fargen?

Lenke til kommentar

Når det gjelder kategoriene så må du sette rettigheter på disse etter at du har opprettet de. Det gjøres ikke automatisk slik som i phpBB 2.

På bildet ditt her:

forumfeil.jpg

Så står det "Kopier rettigheter fra" og en meny hvor du kan velge en kategori å kopiere fra. Finn en kategori som vises og velg denne i menyen.

Anbefaler deg å bruke supportavdelingen på www.phpbb.com

De har svar på det meste og man får ofte veldig raske svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...