AudiCVR Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Når jeg kjører så merker jeg det "rister" i bilen, tror det kommer fra høyre forran. Merker det når jeg kjører i rundt 60 sånn pent, og merker det veldig sånn rett før 100 km/h.. Trodde først det var felgene som ikke var avbalansert, men så at de hadde lodd på seg, så da regner jeg med at de er avbalanserte.. Kan det være kast i bremseskiva tro? Har ikke peiling overhode.. Merka det en liten stund etter jeg bytte fra vinterfelger til sommerfelgene mine... .... Og kommer det skrapelyd fra høyre bremsen... Som er vel fra slitte ganske greit brukte bremseklosser.. Men bremseklossene forran skulle jo blitt bytta likt.. Så må jo være no med høyresia, siden klossene er sinnsykt slitte i forhold til venstre sia? Så i mine tanker så må det være at det er noe med bremseskiva på høyreside.. Siden klossene er såpass slitte her.. Hva tror folket? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du kan prøve å flytte dekkene du har foran bak, og se om det endrer på situasjonen. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Trekker bilen mot høyre når du bremser uten hender på rattet? Lenke til kommentar
AudiCVR Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Tja, den trekker litt til høyre ja.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Tja, det er vel bare å skru av hjulet å se ikke store jobben Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kan nevne at jeg også hadde "risting" i bilen i hastigheter på rundt 100 km/h. Vinterhjula mine var avbalansert, men ristet. Byttet nylig til nye sommerdekk, dermed ble det ny avbalansering på sommerhjula. Ristelyden forsvant. Er sikker på at vinterhjula kunne hatt godt av å bli avbalansert på nytt. Kan ikke uttale meg om hva feilen er hos deg, bare påpeker at selv om det er lodd på hjula er det mye mulig at de kan ha godt av å bli avbalansert på nytt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Selv om loddene er på, kan det være forandringer som har skjedd siden siste avbalansering. Slag mot felg i et hull kan være nok. Ellers er kast i bremseskiver en feilkilde. bremsekalipper som henger, dvs bremseklossene henger på kan også føre til risting. Da vil du merke at hjulet blir varmt etter litt kjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå