xcitu Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har da denne maskinen, og lurer på om den er verdt å klokke? Er en bærbar. Her har du litt info om den hos komplett. Hvis ikke den er verdt å klokke, hvorfor? Takk! - X Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Bærbare er ikke laget for å overklokkes i det heletatt, de blir allerede ved orginale frekvenser veldig varme da kjøleløsningen kun er tilpasset de orginale hastighetene. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Mkai, driter i det da Den er nok herpet som den er nå Thx. - X Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det er nok ikke så lurt å overklokke, men undervolting og eventuelt underklokking kan være nyttig. Problemet er at BIOS-en til disse HP-modellene ikke gir en lov til å endre noe annet enn boot-prioritet. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Ah, ok. Men om jeg tør spørre, hva er vitsen med å underklokke? Hvilke fordeler har det? Ikke vondt ment elno, vil bare vite - X Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Å redusere varmeutviklingen og støyen til PC-en tenker jeg? Men da reduserer man samtidig ytelsen. Lenke til kommentar
Eirichr Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Og levetiden på batteriet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Man øker levetiden på batteriet ja, og levetiden til prosessoren Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Hmm, intresant. Tror jeg prøver det, er lei av at batteriet slukker etter 30 min Takker for svar - X Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Si ifra hvis du fineer ut hvordan . Lenke til kommentar
Eirichr Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Hvis det er tilfelle at batteriet slokner etter en halvtime, så trur jeg batteriet kan være utslitt. Vurder heller å investere i ett nytt. Mange laptoper har også forskjellige moduser som man kan bruke avhengig av ytelse og strømforbruk, du bør kanskje sjekke de også hvis du ikke har gjort det. For meg øker batteritiden betraktelig, mens ytelse synker, noe som jeg merker svært så godt i spill. Angående det med overklokking av bærbare så kan du jo prøve på det hvis temperaturene dine er lave, men jeg vil ikke prøvd på en skikkelig håndleddsvarmer. Har funket fint hos meg med moderat overklokking av skjermkort, prøvd meg utifra erfaringer på http://www.laptopvideo2go.com/ Hvis det er skjermkort du er ute etter å overklokke så er det en svært så fin side. Endret 27. april 2008 av Eirichr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå