Gå til innhold

Abit IP35 PRO får feilmelding på den lille skjermen, feilmelding 8.2. , Jeg d-monterte pcen og nå virker den ikke

Refi

Anbefalte innlegg

Abit IP35 PRO får feilmelding på den lille skjermen, feilmelding 8.2. , Jeg d-monterte pcen og nå virker den ikke. Jeg tror kanskje jeg har koblett til noe feil, jeg har ikke manualen til abit med meg, så jeg lurte på om dere kunne si hva 8.2. koden betyr på den lille skjermen på Abit IP35 PRO. Jeg tror ikke noen av komponentene er øddelagt (håper ikke det)

Når jeg prøver å starte pcen så går den på i et kvart sekund også skrur den seg av. HELP!

Håper på gode svar. Denne tråden var kanskje feilpostet men jeg vet ikke hvor den skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tar en titt BAKERST i manualen din så ser du hva kodene betyr.

Er ikke direkte en feilkode dessverre.

Men det stopper når den skal til å lese det som skal til for å strøm til chipsettet, og tekst typen for BIOS skriften (POST texten hvor CPU hastighet og det her står)

og om du det er stillt in BIOS passord så vil den spørre etter det nå.

Den står også skrevet opp som "Enable ATX Power Supply" som kan bety at du har noe rart med strømforsyningen din.

Alle kabler på plass?

Lenke til kommentar
Om du tar en titt BAKERST i manualen din så ser du hva kodene betyr.

Er ikke direkte en feilkode dessverre.

Men det stopper når den skal til å lese det som skal til for å strøm til chipsettet, og tekst typen for BIOS skriften (POST texten hvor CPU hastighet og det her står)

og om du det er stillt in BIOS passord så vil den spørre etter det nå.

Den står også skrevet opp som "Enable ATX Power Supply" som kan bety at du har noe rart med strømforsyningen din.

Alle kabler på plass?

ja,jeg tror det, men hvis jeg har koblet alt riktig til, tror du at det er psu en da??

Lobfred må ta en tit om jeg har koblet alt riktig til. Men det er vel ikke noen komponenter bortsett fra psu en som du tror er ødelagt (kanksje vanskelig å si men...) Jeg har ikke stilt in bios passord.

Endret av manidress
Lenke til kommentar

Har klart å løse det nå, jeg og lobfred d-monterte pcen en gang til og prøvde 3 forskjellige psu er, alle psu ene virka ,og vi fikk pcen til å virke, bZerken (min psu)virka den og, etter vi hadde kobla alt fra hverandre og på igjen. :D så nå virker alt som det skulle. Rart det som skjedde men, jeg hadde kobla til alt riktig og men... Takk for gode svar. Endelig virker min lille flybråkene pc igjen :new_woot::D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...