Gå til innhold

Problem med router (åpning av porter skaper store problemer)

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg plutselig fått store problemer med routeren i huset. Det er forresten en Thompson SpeedTouch ST585 og vi har nett fra Telehor.

Uansett, når jeg går inn på routeren for å åpne porter, så går det fint å velge hvilken porter (eller legge til spill/applikasjon i liste med andre for å legge til dette spillet/applikasjonen osv.), men når jeg har gjort dette, så for det første bruker routeren lang tid på å få til dette (som regel rundt et minutt) og når den er ferdig, så har ingen i huset nett lengre, eller delvis. Jeg kan fortsatt bruke Ventrilo og laste ned gjennom uTorrent osv, men ingen internettsider fungerer, og når jeg pinger sidene i cmd, eller en IP-addresse, så får jeg ikke svar. Det hjelper heller ikke å fjerne de åpne portene, fordi problemet ikke går vekk av dette.

Eneste løsning er å resette routeren til standard innstillinger.

Kan vel også nevne at selv om det virker som det er noe gale med DNS-serverne eller noe sånt, så får jeg ingen feil (dvs. kontakt med alle dns-servere og nettet) når jeg tester gjennom routeren, selv om vi andre ikke har nett. Jeg tipper problemet ligger i routeren, enten defekt router eller feil i FW. Hva tror dere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...