Reeve Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 I det siste har jeg plutselig fått store problemer med routeren i huset. Det er forresten en Thompson SpeedTouch ST585 og vi har nett fra Telehor. Uansett, når jeg går inn på routeren for å åpne porter, så går det fint å velge hvilken porter (eller legge til spill/applikasjon i liste med andre for å legge til dette spillet/applikasjonen osv.), men når jeg har gjort dette, så for det første bruker routeren lang tid på å få til dette (som regel rundt et minutt) og når den er ferdig, så har ingen i huset nett lengre, eller delvis. Jeg kan fortsatt bruke Ventrilo og laste ned gjennom uTorrent osv, men ingen internettsider fungerer, og når jeg pinger sidene i cmd, eller en IP-addresse, så får jeg ikke svar. Det hjelper heller ikke å fjerne de åpne portene, fordi problemet ikke går vekk av dette. Eneste løsning er å resette routeren til standard innstillinger. Kan vel også nevne at selv om det virker som det er noe gale med DNS-serverne eller noe sånt, så får jeg ingen feil (dvs. kontakt med alle dns-servere og nettet) når jeg tester gjennom routeren, selv om vi andre ikke har nett. Jeg tipper problemet ligger i routeren, enten defekt router eller feil i FW. Hva tror dere? 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Siden disse problemene må være relatert til router ville jeg bare be om en ny fra ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå