Gå til innhold

min første side i Dreamweaver...hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Synes kantlinjene på tabellen er litt stygge. :smile:

- Linkene på høyre-siden er i Times New Roman, som er en annen skrifttype enn den du bruker i teksten midt på, pluss at de er blå, noe som gjør de vanskelig å lese.

- Kanskje du burde vurdere Verdana istedenfor Arial i teksten midt på?

- HELE menyen på høyresiden bør være synlig uten å måtte scrolle.

Lenke til kommentar

heeey, takk for postitive kommentarer og tips for å gjøre siden bedre :smile:

er enig at linkene er vanskelig å se, men jeg har ikke fått rettet på det, fordi jeg ikke er så kjent med Dreamweaver :lol:

Skal vel fikse på menyen også, den er litt stor ja, hehe.

BTW, vet noen hvordan man lager en link til mailen min? altså at man trykker på en "mail meg" knappen, og dermed kan man sende mail.

har ikke fått til det enda

Lenke til kommentar

grunnen til at det ikke funker er at jeg ikke får lastet opp siden, p.g.a at ftp programmet ikke vil koble seg opp (home.no server :-? )

det funket helt fint med kodene jeg fikk fra svendsen her i stad...det skjekket jeg på den forhåndsvisningen på Dreamweaver :smile:

Lenke til kommentar
hva med å kutte ut dreamweaver og lære deg html for hånd?

her er siden jeg puslet med i går kveld.. photoshop og notepad.

nice side du har der, ble forbløffet over at du bare ha brukt Photoshop og notepad.

Jeg vil ikke kutte ut Dreamweaver da dette er et veldig nyttig program når man ikke kan så mye html. Holder på å sette meg inn i html, og etterhvert andre språk,selvom jeg har hørt at hvis man lærer seg en html kode hver dag, så tar det 7 år før man har lært alle.... :roll:

jeg mener nå at Dreamweaver og kunnskaper om html kan bli en fin kombinasjon :smile:

Lenke til kommentar

nice side du har der, ble forbløffet over at du bare ha brukt Photoshop og notepad.

Jeg vil ikke kutte ut Dreamweaver da dette er et veldig nyttig program når man ikke kan så mye html. Holder på å sette meg inn i html, og etterhvert andre språk,selvom jeg har hørt at hvis man lærer seg en html kode hver dag, så tar det 7 år før man har lært alle.... :roll:  

jeg mener nå at Dreamweaver og kunnskaper om html kan bli en fin kombinasjon  :smile:

takk, takk. :)

problemet jeg har med wysiwyg-editorer (dreamweaver, frontpage, 1stpage, etc..), er at de blir i alt for stor grad en hodepute. folk snekrer noe sammen i programmet, men kan som oftest ikke gå inn i html-koden manuelt og fikse på ting.

personlig begynte jeg å lage websider for rundt 7 år siden, når telenor bundlet 28.8k modem med internett-abb (*mimre*). så jeg en kul webside da, lagret jeg hele rukkelet, gikk inn i koden og fikset og trikset til jeg skjønte hvordan siden var satt opp.

begynn i det små.. lær deg å gå før du løper.. etc, etc. :)

www.htmlgoodies.com er forøvrig en finfin side.

Lenke til kommentar
1stpage, etc

1stpage er vel ikke WYSIWYG?

Nuvel.

Jeg vet ikke hvordan det er med Dreamwaver, men i FrontPage er iallfall HTML og WYSIWYG nesten likestilt, det vil si at begge er like lett tilgjengelig og hvis du merker noe i WYSIWYG-mode blir det samme merket også i HTML-mode. Dette gjør at man nesten automatisk etterhvert begynner å utforske HTML-delen. Iallfall burde man det. Selv bruker jeg FrontPage til å lage selve "designet", for så å gå over til mer notepad-liknende programmer.

Lenke til kommentar

flodhest skrev:

Jeg vil ikke kutte ut Dreamweaver da dette er et veldig nyttig program når man ikke kan så mye html. Holder på å sette meg inn i html, og etterhvert andre språk,selvom jeg har hørt at hvis man lærer seg en html kode hver dag, så tar det 7 år før man har lært alle....

jeg mener nå at Dreamweaver og kunnskaper om html kan bli en fin kombinasjon

takk, takk.

problemet jeg har med wysiwyg-editorer (dreamweaver, frontpage, 1stpage, etc..), er at de blir i alt for stor grad en hodepute. folk snekrer noe sammen i programmet, men kan som oftest ikke gå inn i html-koden manuelt og fikse på ting.

personlig begynte jeg å lage websider for rundt 7 år siden, når telenor bundlet 28.8k modem med internett-abb (*mimre*). så jeg en kul webside da, lagret jeg hele rukkelet, gikk inn i koden og fikset og trikset til jeg skjønte hvordan siden var satt opp.

begynn i det små.. lær deg å gå før du løper.. etc, etc.

www.htmlgoodies.com er forøvrig en finfin side.

okey, skjønner hva du mener. Med html kan man liksom gå direkte til kildekoden og fikse problemet... hvis man kan html, så vet man som oftest løsningen på eventuelle problemer som WYSIWYG-editorer kan by på. Som vi (hehe) fikk et fint eksempel på her i sted da jeg hadde problemer med mail knappen.

Takk for siden :) , nå gjenstår det bare å få viljestyrke nok til å sitte seg ned å pugge det greiene her...hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...