Gå til innhold

Uoffisiell Team Fortress 2 Statistikkleser

Anbefalte innlegg

Hoi!

For en tid tilbake kom jeg over et program på internett som kunne vise meg en del informasjon om rekorder og poengsummer i TF2. Som alltid når jeg gjør det, finner jeg ut at jeg vil lage et selv (selvsagt med mål å forbedre det - eller forverre det; alt etter om du har samme smak som meg eller ikke).

Det har jeg nå gjort, og sitter med et program jeg har blitt litt glad i, og håper andre kan dra nytte av (i den grad noe som helst som har med et spill å gjøre kan være nyttig):

Last ned!

Kom gjerne med forbedringsforslag eller feilrapporter!

Mvh,

Degeim

EDIT:

For liste over oppdateringer, se nederst på nedlastingssiden. Orker ikke fortsette å oppdatere både her og der;)

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var bedre enn den opprinnelige versjonen. Mer oversiktelig og grafisk behagelig. Jeg vet at det er en betaversjon, men jeg opplevde to problemer med programmet:

1. Skriften så veldig stygg ut på min PC. Vet ikke hva det skyldes.

2. Programmet har problemer med å huske min bruker. Jeg må manuelt finne frem hver gang jeg skal sjekke.

Lenke til kommentar

1. Vet jeg ikke noe om. Kan du legge ut et skjermskudd?

2. Har du unzippet det? Innstillinger er lagret i registeret etter plassering på harddisken, og hvis du bare åpner direkte fra zip-fil, så vil det bli opprettet en ny temp-mappe hver gang, dermed ny plassering, og nye innstillinger. Det må unzippes eller på annet vis holdes i en bestemt mappe fra gang til gang for å fungere skikkelig.

Lenke til kommentar

Yarr, funka greit, men måttte finne stats-fil selv.

Lagra fila som GIF på Paint for å spare plass, ble litt stygt :p

Håper jeg har heala mest av alle i QA, ellers må jeg bite noen.

post-116666-1209250704_thumb.jpg

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar

Programmet er laget i Visual Studio (med C#).

Selve statistikkfilen til TF2 er enkelt oppbygd, så programmet støvsuger seg gjennom denne filen og henter ut verdiene. Så blir disse sorterte etter klasse, og vist gjennom egenutviklede liste-kontroller.

Det verste av alt var egentlig autodetect-funksjonen, som snuser opp alle mapper som kan ha noe med TF2 å gjøre, for så å se etter statistikkfilen.

Så er det slik at man enten må si stopp her, eller fortsette innom hver minste detalj. Siden sengen venter velger jeg å si stopp her, så får du heller spørre og grave litt om du lurer på mer ;).

Hyggelig at så mange var interesserte i å prøve programmet!

Lenke til kommentar

Synes det var jævli kult jeg. Bra jobba da, godt med et mer oversiktlig og funksjonelt program for å gjøre sånt. :thumbup:

Glemte å si at autodetect ikke virket på min pc. Fikk bare opp en feilmelding om at den ikke fant den.

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar
Yarr, funka greit, men måttte finne stats-fil selv.

Lagra fila som GIF på Paint for å spare plass, ble litt stygt :p

Håper jeg har heala mest av alle i QA, ellers må jeg bite noen.

Heala mest totalt, i alle fall D:

post-117620-1209289508_thumb.jpg

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Jeg har liggende graf-funksjoner fra en tidligere versjon, så de kommer snart. Må bare finne ut hvor det kan være hyggelig med en graf eller to ;).

264 nedlastinger!

EDIT: Noen som har Vista og kan teste ut den nye "Vista compatibility"-innstillingen?

Håper det funker nå!

Men nå var det natt.

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Det er dessverre noen som er rammet av ødelagte loggfiler, dvs at TF2 har lagret noe feil eller noe slikt. Ender i alle fall opp med en/flere/alle verdiene nullstilte eller helt galne. Ikke noe jeg kan fikse i programmet, dessverre :(

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...