Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, driver og tuller litt med Rails; prøver å gjøre noe annet enn bare PHP, men sliter litt med en ting angående oppsettet av controllers og "mappestruktur" for websiden:

Jeg har tenkt å lage en webside der man kommer til en hovedside, der man klikker seg inn på enten, la oss si "junior", eller "senior". Disse websidene kommer til å være utseendemessig like, men ha helt forskjellig inhold. F.eks. begge har nyheter, men ikke de samme nyhetene.

Disse vil allikevel dele samme sqlite-database, det kommer ikke til å føre til noen komplikasjoner - men jeg vil allikevel holde dem adskilt på en eller annen måte.

Jeg har sett litt rundt, og skjønner at det hele kommer til å ha noe med routes.rb å gjøre.

Er det mulig å sette opp noe slik som:?

map.connect(':level/:controller/:action/:id', :level => /(junior|senior)/ )

Og med dette oppsettet, vil det være mulig å gjøre en sjekk i alle controllerene på om :level er junior eller senior, og så gjøre diverse småendringer utifra det?

I tillegg, går det an å gjøre slik at bare visse controllere funker for junior, mens andre bare funker for senior? Eller blir jeg nødt til å ta ibruk namespaces?

Forresten, om det ikke var helt klart:

www.foo.bar/ : her får man valg mellom (i dette tilfellet) junior og senior

www.foo.bar/junior/news/list : vise forskjellige nyheter ettersom :level = junior eller senior

www.foo.bar/senior/news/list : samme som over

www.foo.bar/junior/forum : "forum"-controlleren skal bare funke om :level = junior

www.foo.bar/senior/forum : dette skal altså ikke gå

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det jeg har gjort nå, og det funker bra så langt som jeg er kommet. Men hele layouten skal være litt annerledes også. Men tror ting funker greit med å definere routes sånn jeg har gjort det, og så sjekker controlleren params[:level] og gjør diverse utifra den - så ordner alt seg egentlig ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...