Gå til innhold

Senke lydnivå på PSU

ebso86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere ting du kan gjøre.. selv har eg byttet ut begge de orginale viftene med en 8cm 12dB Papst og en 9,2 cm 21db Papst. 9,2 cm'n er dessuten påmontert motstand, slik at den går enda saktere...

Det biligste bil kanskje å kjøpe Enermax sine vifter som leveres med "rehostat". Så da kan du jo regulere akkurat hvor den blåser mest, med minst støy... Det funker.. har prøvd hos en kompis

Lenke til kommentar
Hva med å bruke

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2267

Jeg bruker det på min originale Chieftech-PSU sammen med en 19dB Papst vifte - hører ingen ting. Jeg ville tro at du burde kunne kjøre begge viftene via samme kontakt på viftestyringskortet.

Hmmm.... mener du at du har byttet ut den gamle viften med en papst?

Vil lyden bli lavere hvis jeg kobler ut en av viftene eller trenger den begge viftene?

Siden det er 2 vifter, ville det ikke gå an å sette inn en sånn motstand (tidligere postet) for å sette ned farten? Det finnes jo masse strømforsyninger med kun 1 vifte.

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Ja, jeg byttet også viften.

Fordelen med den temperaturregulerte motstanden er at du da får full viftehastighet når du trenger det (dvs. når temperaturen er høy/over 50 grader).

Du kan godt bruke den på eksisterende vifter. NoiseControls temperaturregulering krever i utgangspunktet at vifta du kobler til har kontakt som passer. Dersom du skal koble begge viftene til reguleringen (som vel er å anbefale) kan du bruke

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PS

Har du ikke kontakter på viftene dine går det også an å koble dem til en slik splitter på annet vis........

NB! Jeg kan ikke garantere at det funker med å koble 2 vifter på temperaturreguleringen, men jeg ville tro det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...