Speculator Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hei! Re.: Win XP SP2. På "mystisk vis" har jeg fått følgende feil. Mener jeg ikke har gjort noe spesielt for å få den! I "Start"-menyen: Mappene "Mine dokumenter", "Mine bilder", "Min musikk", "Min datamaskin". Tidligere kunne jeg "Åpne" disse ved venstre, dobbeltklikk; eller høyreklikk/"Åpne". Nå kommer jeg i stedet rett til "Søk" i "Utforsker". Gjelder også for snarvei-ikonene på Skrivebordet. Mappen "Kontrollpanel". Tidligere kunne jeg "Åpne" denne ved venstre, dobbeltklikk; eller høyreklikk/"Åpne". Nå får jeg, ved venstreklikk; beskjed om at jeg ikke kan opprette snarvei her, men derimot evt. på "Skrivebordet". Ingen reaksjon ved høyreklikk. På Skrivebordet: Mappen "Papirkurv". Tidligere kunne jeg "Åpne" denne ved venstre, dobbeltklikk; eller høyreklikk/"Åpne". Nå får jeg tilbud om å slette (evt.) innhold. Det hjelper ikke å slette snarveiene til mappene og opprette nye mapper; - samme feil. (Jeg finner jo fram i mappene ved å bruke "Utforskeren".) Øvrige mapper funker OK. Har hatt Windows Desktop Search installert, men avinstallert. Fenomenet ovenfor intraff imidlertid FØR jeg avinstallerte. Har også gått tilbake flere gjenopprettingspunkter fra før feilen, men hjelper ikke. Noen tips fra skarpinger? Det må kanskje registerredigering til? Evt. et tweaking-program som funker?? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 xp home/pro? har du prøvd å starte i sikkerhetsmodus og stilt tilbake pcn før det skjedde ? eller tatt en chkdsk /f Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Velkjent problem. Google etter "double click opens search" og du vil få masse treff. Lenke til kommentar
Speculator Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Hei! Re.: Win XP SP2. På "mystisk vis" har jeg fått følgende feil. Mener jeg ikke har gjort noe spesielt for å få den! I "Start"-menyen: Mappene "Mine dokumenter", "Mine bilder", "Min musikk", "Min datamaskin". Tidligere kunne jeg "Åpne" disse ved venstre, dobbeltklikk; eller høyreklikk/"Åpne". Nå kommer jeg i stedet rett til "Søk" i "Utforsker". Gjelder også for snarvei-ikonene på Skrivebordet. Mappen "Kontrollpanel". Tidligere kunne jeg "Åpne" denne ved venstre, dobbeltklikk; eller høyreklikk/"Åpne". Nå får jeg, ved venstreklikk; beskjed om at jeg ikke kan opprette snarvei her, men derimot evt. på "Skrivebordet". Ingen reaksjon ved høyreklikk. På Skrivebordet: Mappen "Papirkurv". Tidligere kunne jeg "Åpne" denne ved venstre, dobbeltklikk; eller høyreklikk/"Åpne". Nå får jeg tilbud om å slette (evt.) innhold. Det hjelper ikke å slette snarveiene til mappene og opprette nye mapper; - samme feil. (Jeg finner jo fram i mappene ved å bruke "Utforskeren".) Øvrige mapper funker OK. Har hatt Windows Desktop Search installert, men avinstallert. Fenomenet ovenfor intraff imidlertid FØR jeg avinstallerte. Har også gått tilbake flere gjenopprettingspunkter fra før feilen, men hjelper ikke. Noen tips fra skarpinger? Det må kanskje registerredigering til? Evt. et tweaking-program som funker?? Lenke til kommentar
Speculator Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Fant scriptet xp_folder_open.vbs på Internett. Kjørte det; det fixet åpning av ikonene "Min datamaskin", "Mine nettverkssteder", "Papirkurv" på skrivebordet med dobbeltklikk (eller høyreklikk "Åpne"). Men; nå vil ikke mappen "Mine dokumenter", "Mine bilder", "Min musikk", "Min datamaskin", "Kontrollpanel" i "Start"-menyen åpne. Jeg får meldingen; "Denne filen er ikke tilknyttet noe program som kan utføre denne handlingen. Opprette en tilknytning i Kontrollpanelet Mappealternativer". Og hvordan gjør jeg det; en mappe er vel ingen "fil" med fil-endelse, - og hvilket "program" er det som skal åpne en mappe??? Tips? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Bumper denne, da jeg kjenner flere som sliter med dette.. Finnes det ingen standardløsning på dette ? Har noen testet denne? http://blogs.chron.com/helpline/archives/2...e-click_op.html (løsning nr2 på siden der, dvs å kjøre denne kommandoen; regsvr32 /i shell32.dll ) Endret 2. mai 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Speculator Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Bumper denne, da jeg kjenner flere som sliter med dette..Finnes det ingen standardløsning på dette ? Har noen testet denne? http://blogs.chron.com/helpline/archives/2...e-click_op.html (løsning nr2 på siden der, dvs å kjøre denne kommandoen; regsvr32 /i shell32.dll ) Har kjørt regsvr32 /i shell32.dll ; får beskjed om at øvelsen var vellykket; - men fortsatt feil som angitt ovenfor! (Se også mitt innlegg her av 02.05.2008 kl. 01:33.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå