Commanders Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) hei jeg har nå sittet i snart 10 timer uten hell med å prøve å installere Windows Vista på den nye maskinen min. Når Vista skal installeres og installasjonsfilene er kopiert skjer problemet. I utpakkingen av filene henger maskinen seg og en feilmelding som lyder at det er gjort endringer i hardware fører til at installasjonen blir avbrutt. Når jeg så starter maskinen på nytt og ser i bios på oversikten over harddisker, så står ikke raptor disken der lenger. Jeg har bare denne ene disken installert og koblet til, alt av hardware er nytt bortsett fra skjermkortet. Har også prøvd å formatere harddisken flere ganger, i tillegg til å formatere den i en annen maskin. Asus Striker 2 extreme Raptor X 150 Corsair DDR3 4gb GeForce 8800 GTX Intel Q6600 Bios er resatt til default og er 04 versjonen. Trenger sårt hjelp og takker for alle innspill Comanders Endret 26. april 2008 av Commanders Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hmm, høres ut som diskkontrolleren tuller seg kanskje. Prøv å koble disken til en annen kontrollerport på maskinen, gjerne en helt annen kontroller dersom du har flere av dem (altså ikke den rett ved siden av den du nettop brukte på godt norsk). -Stigma Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 ja, det var noe i den duren jeg tenkte også.. Har prøvd alle 6. Da ikke den eksterne diskkontrolleren.. Lurer på om det kanskje er noen instillinger i bios som må være på eller slått av, bugg?. Har prøvd to forskjellige dvdrommer også.. men uten hell.. tenkte på å prøve å installere på en annen disk, men ville helst slippe det styret. Uansett det var derfor jeg skaffet meg en raptor slik at den kunne kjøre OS.. Må også starte pcen fysisk for å få disken tilbake i bios vinduet. Men som du sier Stigma, så tror jeg dette er diskkontrolleren som finner på noe lurt.. Noen andre som har vært borte i dette problemet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Merkelig om den kommer frem først, og så fjerner seg selv liksom. Det kan jo være et brudd i kabelen du bruker, eller dårlig kontakt mot selve disken selvfølgelig. Verdt å sjekke. Det kan jo også være en disk defekt. Jeg anntar du ikke har brukt denne tidligere på en annen maskin? -Stigma Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Enig, rare greier.. akkurat nå klarer den ikke hurtigformatere når jeg prøver å installere windows heller. Disken er helt ny, prøvde denne i en annen maskin der den virket flott, fikk fullformatert den også.. har forøvrig også prøvd andre kabler også, men nei da Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Samme problem med Vista 64bit... Mulig det er bedre hell med Windows server.. men tviler på det.. Kan det virke som en strømjordingsfeil? Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Samme problem her.. Maskinen fryser og ingenting skjer.. Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Var det første jeg prøvde Virka ikke.. fikk tak i bios 0511, så skal de om dette løser problemet... *håper* Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) henger maskinen seg og en feilmelding Har du satt opp minne,dette må være riktig. Ville ha kjørt memtest86+ 2.01 før jeg innstalerte noe som helts. Lang history på 680i,790i er sikkert det samme bios må være satt opp riktig. Aldri auto er en grei regel. Endret 26. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Jess, har prøvd å sette det meste til default.. står mye på auto her gitt.. begynner snart å gi opp håpet her Får fortsette i morgen. ellers hvis det regner inn med tips så gjør ikke det noe Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Da fikk jeg løst problemet i 12 time :!: Det viste seg være rammen, sjekket ut det Snippsat sa. og jeg kjørte minnet på 1066mhz, da minnet skal kjøres på 1600mhz.. Litt amatørmessig av meg, men hadde tankene et helt annet sted som dere ser.. Takker så mye for alle innleggene, håper dette kan hjelpe andre også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå