Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Striker 2 extreme og Raptor X 150 ---=LØST=--

Anbefalte innlegg

hei

jeg har nå sittet i snart 10 timer uten hell med å prøve å installere Windows Vista på den nye maskinen min. Når Vista skal installeres og installasjonsfilene er kopiert skjer problemet. I utpakkingen av filene henger maskinen seg og en feilmelding som lyder at det er gjort endringer i hardware fører til at installasjonen blir avbrutt. Når jeg så starter maskinen på nytt og ser i bios på oversikten over harddisker, så står ikke raptor disken der lenger. Jeg har bare denne ene disken installert og koblet til, alt av hardware er nytt bortsett fra skjermkortet. Har også prøvd å formatere harddisken flere ganger, i tillegg til å formatere den i en annen maskin.

Asus Striker 2 extreme

Raptor X 150

Corsair DDR3 4gb

GeForce 8800 GTX

Intel Q6600

Bios er resatt til default og er 04 versjonen.

Trenger sårt hjelp og takker for alle innspill

Comanders

Endret av Commanders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, høres ut som diskkontrolleren tuller seg kanskje. Prøv å koble disken til en annen kontrollerport på maskinen, gjerne en helt annen kontroller dersom du har flere av dem (altså ikke den rett ved siden av den du nettop brukte på godt norsk).

-Stigma

Lenke til kommentar

ja, det var noe i den duren jeg tenkte også.. Har prøvd alle 6. Da ikke den eksterne diskkontrolleren.. Lurer på om det kanskje er noen instillinger i bios som må være på eller slått av, bugg?. Har prøvd to forskjellige dvdrommer også.. men uten hell.. tenkte på å prøve å installere på en annen disk, men ville helst slippe det styret. Uansett det var derfor jeg skaffet meg en raptor slik at den kunne kjøre OS.. Må også starte pcen fysisk for å få disken tilbake i bios vinduet. :( Men som du sier Stigma, så tror jeg dette er diskkontrolleren som finner på noe lurt..

Noen andre som har vært borte i dette problemet?

Lenke til kommentar

Merkelig om den kommer frem først, og så fjerner seg selv liksom.

Det kan jo være et brudd i kabelen du bruker, eller dårlig kontakt mot selve disken selvfølgelig. Verdt å sjekke.

Det kan jo også være en disk defekt. Jeg anntar du ikke har brukt denne tidligere på en annen maskin?

-Stigma

Lenke til kommentar

Enig, rare greier.. akkurat nå klarer den ikke hurtigformatere når jeg prøver å installere windows heller.

Disken er helt ny, prøvde denne i en annen maskin der den virket flott, fikk fullformatert den også.. har forøvrig også prøvd andre kabler også, men nei da :p

Lenke til kommentar
henger maskinen seg og en feilmelding

Har du satt opp minne,dette må være riktig.

Ville ha kjørt memtest86+ 2.01 før jeg innstalerte noe som helts.

Lang history på 680i,790i er sikkert det samme bios må være satt opp riktig.

Aldri auto er en grei regel.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Da fikk jeg løst problemet i 12 time :!:

Det viste seg være rammen, sjekket ut det Snippsat sa. og jeg kjørte minnet på 1066mhz, da minnet skal kjøres på 1600mhz.. Litt amatørmessig av meg, men hadde tankene et helt annet sted som dere ser.. Takker så mye for alle innleggene, håper dette kan hjelpe andre også :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...