Hawtz Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hei, prøver å blokkere en port på et LAN, men får et problem med routeren. Se bildet. Vet ikke hva jeg skal skrive i den. Noen som vet? Modellen er Billion BiPAC 7300B. Mvh Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Nå tror jeg du roter litt her... Prøver du å blokkere porten, eller "åpne" den (altså forwarde)? Du sier du skal blokkere, men virtual server brukes for å forwarde porter. Du kan ikke blokkere noe gjennom dette interfacet. Du snakker også om å blokkere for LAN (i motsetning til WAN). Dette har igjen kun med trafikk som kommer fra WAN å gjøre, og ingenting intra-LAN traffikk. Så sorry, men her er det såpass mange selvmotsigelser og roting med uttrykk at det blir vanskelig å gi det et godt svar. kanskje du heller bør fortelle oss på vanlig norsk hva du prøver å oppnå, så skal vi komme med råd deretter. hvis du skal forwarde den, så må du i så tilfelle sette inn din IP-adresse der (din interne IP på maskinen du bruker, ikke ekstern internett IP). Eksempelvis 192.168.1.2 . hva som er din IP-adresse må du nesten finne ut på din egen maskin via ipconfig. -Stigma Endret 26. april 2008 av Stigma Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Prøver jo å blokkere den, ikke forwarde den. Bildet er vel litt misvisende ja. Og når jeg sier LAN, så mener jeg et LAN med venner, som i et LAN-party. Poenget er i alle fall å få blokkert en port på en Billion BiPAC 7300B router, noe jeg ikke får til. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Du må mest sannsynlig klikke på firewall flippen, og legge til en regel der - deretter hake av for "include internal traffic" eller lignende. Lenge siden jeg har vært borti "Billion" rutere, men såvidt jeg vet er de nokså like som Cisco på GUI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå