ohy Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Har kjøpt følgende utstyr til nå: 1 sett Boston Acoustics SL60 2 stk Boston Acoustics GT 24 1 stk TomTom910 1stk Blaupunkt Woodstock Dab 54 1 stk Parkerings sensor + antenne til GPSen og DAB antenne Hadde eigentlig tenkt å kjøpe ein GT40 og ha 2 av kanalene til Subwoofer som eg vil montere litt seinare, men så var den utsolgt og eg kjøpte liksågodt 2 stk GT 24, litt ovekill. Det eg lurte på er kva og kor kraftige kablar treng eg til dette oppsettet? Tenkte å kjøre 1 forsterkar til kvar side, før eg får kjøpt ein Sub. Kva slags sub bør eg ha til det oppsettet som eg har no? Vil ha ein som ikkje tek for mykje plass. Har tenkt å prøve å ha ein diskre installasjon av anlegget, nokon som har gode forslag til plassering av forsterkara og diskant element? Vurderer å skifte hd i TomTom910 til ein 60 GB Edit: La til parkeringssensor Endret 27. april 2008 av ohy Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 hvilken bil skal dette i? Lenke til kommentar
ohy Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Beklager det vart litt seint igår når eg skreiv dette. Det skal i ein Saab 900 -94 modell. Tenkte å evetuelt å ha subben i hjulbrønnen. Sliter litt med kor det er fornuftig å ha forsterkarane, trudde ikkje dei var så store. Vil ha ein mest mulig diskre innstalasjon av alt. Så blir å støype nytt dashboard så eg får GPS, ryggealarm og headunit til å sjå mest mulig orginalt ut. Edit: skriveleif Endret 27. april 2008 av ohy Lenke til kommentar
ohy Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Her er eit photoshoppa bilde av korleis eg tenkte dashboardet skal sjå ut. Om nokon har gode forslag til korleis eg skal få innstallert koppholdar motas forslag med takk Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg har ingen erfaringer med saab, eneste jeg synest er bra er at nøkkelen er mitt mellom setene så man får satt ett ben på hver side for å dra ut den jævla nøkkelen som sitter så godt fast! Men det er svært mange som har bygget diskre i slike biler! Mye romslige deksler og gjemme ting bak. Forsterkeren kan vanskelig å gjemme bort. søk på saab og installasjoner så finne du nok litt innspirasjon. Ellers er det bare til å modifisere sidene eller bunnen. Lenke til kommentar
ohy Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Vil det holde med ein 21 mm2 strømkabel til begge forsterkarane? Kor stor sikring treng eg? Bør eg bruke dobbel signalkabel eller kan eg bruke ein Y kabel? Ka diameter treng eg på høgtalarkablane? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ville ha gått for en kabel på 35mm2. Sikring på 100-150 ampere er nåkk til dette. Y-ledd fungerer fint. Til høytalerne holder det med 2,5mm2 Lenke til kommentar
ohy Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Noen som veit kor dei selger rimelig 35 mm2 kabelsett i Stavanger? Forslag til Sub mota med takk:) Lenke til kommentar
ohy Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Er det noen som er flinke med lodding og elektronikk i Stavanger området? Skulla hatt litt hjelp med å lodde på ein USB kabel på GPS'en min så det er mulig å oppdatere den når den bli støypt fast i dahsbordet. Skal også skifte fra 20 GB Hd til 60 GB harddisk. Så om nokon har kabel til å kopiere over filene frå den gamle HD til den nye så hadde det vore kjekt:) Ingen som vil forelså eit godt 10" sub element som passar til reservehjulsbrønnen? Helst under 2000 kr. Musikken eg høre på er rock og pop ikkje så mykje hip hop. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) http://www.elutstyr.no/product_info.php?pr...485cdd661b071b1 Eller denne visst du bygger kasse selv: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...485cdd661b071b1 Endret 11. mai 2008 av kimstianp Lenke til kommentar
ohy Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Nokon som har sett ein god DIY på å bygge glassfiberkasse i reservehjulsbrønnen? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Du kan også sjekke ut SWS serien til Earthquake. Hjemmeside: Eartquake SWS Forhandlere: Engen Audio Kickstart Mye tips til kassebygg kan du finne på f.eks: Bilstereoforumet.no Og ferdige kasser til hjulbrønn finner du hos: Transmedia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå