Gå til innhold

Feil ved oppstart. ++ (Catalyst control center og 0x800106ba)

Anbefalte innlegg

Har XP. Har også litt annerledes påloggingfunksjon enn vanlig med bvlant annet fingerprint.

Jeg ryddet litt på skrivebordet for en stund siden. Da flyttet jeg en fil som het: odvs-elever (Plassering: \\10.251.101\netlogon) fra skrivebordet og til en mappe i under mine dokumenter. Den hadde et slikt ikon:

190247.jpeg

Den første gangen jeg prøver å starte maskinen på nytt går det meste skeis. Jeg klarer ikke å bruke "fingersensoren" til å logge på og heller ikke med passord. Jeg må da velge en annen måte å logge på som heter: Do not log On To Credential Manager.

Da virker det som alt er greit helt til jeg får se hvilket utseende jeg har på "alt". Det har da forandret seg til Windows-standarstil, mens det normalt er vanlig XP. Det går heller ikke ann å endre det.

Etterhvert kommer det opp hele tre bokser med diverse informasjon.

Den første: Application Launcher. Kan ikke laste inne konfigurasjon.

Den andre: Windows defender. Application failed to intialize: 0x800106ba. A problem caused this program's service to stop. To start the service, restart your computer or search Help and Support for how to start a service manually.

Den tredje: ATI grafikk. Du har ikke tillatelse til å endre Catalyst Control Center-innstillinger. Ta kontakt med administrator for ytterlige hjelp.

Vanlig nettoppkobling funker ikke.

Internett explorer vil ikke en gang starte.

Firefox klarer jeg å starte men funker ikke.

På msn får jeg blant annet errorcode: 8004882e. Funker ikke.

Når man legger ned ett vindu blir det også lukket, istedenfor at det legger seg ned på oppgavelinjen.

Hva er problemet?

Kan det være den lille filen jeg flyttet fra skriverbordet som er feilen? Jeg slettet den ikke.

Jeg klarer heller ikke å flytte den tilbake fra mappen i mine dokumenter til skrivebordet. Er det normalt at man ikke kan lime inn ting på skrivebordet.

Hva skal jeg gjøre?

Takk for all hjelp!

(dette er selvfølgelig skrevet på en annen data)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...