sgaah Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har søkt litt rundt på nettet men er ikke blitt særlig klokere på hvordan jeg kan få til dette. Det jeg ønsker er å kunne se hvem og hvor mangen ganger en gitt bruker har logget inn via .htaccess/.htpasswd. Er det mulig å automatisk deaktivere ein konto etter x antall innlogginger? Håper noen av dere kan gi meg ett par tips i rett retning. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Tror ikke mod_auth har slik funksjonalitet. Hvis det et alternativ å gjøre dette via et annet språk som f.eks. PHP eller Perl, så er mulighetene for denne typen loggføring mange flere. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Ok, så da må .htaccess/.htpasswd innloggingen erstattes av php script kombinert med MySql vist jeg har forstått deg korrekt. Som du sikkert skjønner er ikke dette min sterke side Serveren som jeg kjører i dag har php og MySql. Så da skal det vel være forholdsvis enkelt å få til skulle jeg tro. Har du ett tips på hvordan dette skal løsest? Finnes det noe open source løsninger lett tilgjengelig? Lenke til kommentar
potet. Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det finnes en haug med slike løsninger, men har ingen personlig erfaring med disse. Ta et søk på freshmeat.net og velg det som passer deg best. php + login ga 34 treff. Du kan også søke fra google, med feks php session login site:freshmeat.net AdminPro ser lovende ut, men kanskje litt overkill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå