Gå til innhold

PDF-filer. Hvilket program?

Haglo

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor jeg skal poste denne, så poster den her :D

Jeg skal laste ned noen PDF-filer, på disse filene inneholder det noter, som i musikknoter, altså Pianonoter. Tingen er at jeg ikke vet hvilket program jeg skal åpne det i, og de programmene jeg har fra før klarer tydelighvis ikke å åpne filen.

Help anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hvor jeg skal poste denne, så poster den her :D

Jeg skal laste ned noen PDF-filer, på disse filene inneholder det noter, som i musikknoter, altså Pianonoter. Tingen er at jeg ikke vet hvilket program jeg skal åpne det i, og de programmene jeg har fra før klarer tydelighvis ikke å åpne filen.

Help anyone?

Portable Document Format (PDF) er et filformat for vektorgrafikk utviklet av Adobe Systems for å gjøre det mulig å vise et dokument på samme måte som produsenten ønsket uansett hvilket operativsystem eller hva slags maskinvare brukeren benytter.

PDF er en åpen standard, noe som vil si at alle som ønsker det kan lage programvare som kan brukes til å lese eller lage PDF-filer uten å måtte betale Adobe Systems.

= )

*TakkTilWikipedia* =P

Lenke til kommentar

Foxitreader har blitt veldig begrenset etter de gikk over til en kommersiell platform slik at en må betale for å få en god del av de funksjonene folk gjerne bruker ved behendling av PDF-filer. Glad jeg er på en Mac og kan nyte godt av programmet Skim, et Open Source-prosjekt som gir mange fine funsjoner for behandling av slike filer. Får håpe på en port til Windows og Linux i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...