Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil til 50.000kr

mopani

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal snart kjøpe min første bil, og jeg har tittet litt på bmw 320i, Toyota Celica, Golf vr6 osv..

Jeg er på jakt etter en bil med kult utseende, gode kjøreegenskaper, og litt motor. Nå veit ikke jeg hvordan disse bilene ovenfor her er på kjøreegenskaper og sånt, men de har et kult utseende.

Har dere noen tips om andre ungdomsbiler eller erfaring med bilene ovenfor, kom med det.!

Mvh

320_coupe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å kjøpe deg en holk for å lære litt hva det vil si å kjøre/eie en bil? Legger du 50 lapper i en bruktbil kan du regne med å koste på 10-20 lapper til før du har betalt forsikring, vegavgift, autopass, vedlikehold, stereo, sportseksos osv. Typisk dette er:

Biler som er i "forskriftsmessig stand" koster MER i forhold til hvor mye bil du egentlig får.

Mitt tips:

Legg penga i en Mercedes 190E. Kost på deg litt motor, og sørg for at du har den i den standen bilen fortjener. Går alltid, enkel mekanikk og ikke så alt for mye "data-greier".

De bilene du har lista opp kommer til å koste deg skjorta å forsikre - selv foreldrene dine kommer til å betale uhyggelige summer for dem.

Lenke til kommentar

Som 190-eier vil jeg selvsagt si meg enig i det tipset. I tillegg til det haggbard nevner er det etter min mening skikkelig pene/fine/kule biler uten stort mer enn litt senk og fete felger. For ditt budsjett kan du få et ok eksemplar av en 2,3-16v, som har 185 hk og racingkasse m.m., men den er dyr å forsikre. I likhet med de bilene du nevner.

Disse motorene går evig, så hvordan bilene er holdt er viktigere enn km-stand.

Lenke til kommentar

Jeg er også lykkelig 190E eier. Førstegangsbil, 1.8 liter, firetrinns, lite utstyr, 150 000 km fra '92. Lite rust bortsett fra en flekk ved antennefestet (som jeg jobber med for tiden). Flott stoffinteriør, noen småbulker (svært små, må gå bilen i sømmene for å finne dem). Kostet meg 30 000 kr. Shiner og koser med den for tiden.

Nevner dette så har du noe å gå ut fra mtp pris. :)

EDIT: Skal nevnes at jeg har sett lignende biller billigere på finn (5000 mindre) med mer utstyr som så fine ut på bildene, men aner ikke om de hadde vært i samme stand om jeg hadde dratt for å se på de.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...