ikek Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har tenkt å kjøpe mitt første dSLR. Etter å ha lest på div. forum så har jeg inntrykk av at omtrent alle dSLR yter greit nok for en førstegangskjøper, derfor tror jeg at jeg kommer til å kjøpe en Canon 350d med kit objektiv til 3000 fra JP. Da får jeg mer penger tilgjenlig til optikk. Dette var off-topic, men det forklarer situasjonen som også er viktig. Jeg trenger litt assistanse til valg av linse nummer to. Det jeg er interesert i er en telelinse innenfor 50-300mm, om anbefalingen blir 50-150mm eller 70-200 er greit. Jeg er i grunn ikke interesert i de objektivene som går fra 2x-xxxmm, jeg har planlagt å bytte ut kit objektivet med ett Tamrom 17-55mm eller sigma 18-55mm når det blir mer penger på bok. Etter å ha lest rundt på div. forum har jeg shortlista 3 objektiv, men jeg åpen for flere innspill. To av objektivene er i en annen prisklasse enn det siste så direkte sammenligniner er i grunn uaktuelt. På den andre side har alle tree fått fra ok-gode-glimrende reviews og er derfor av interesse. -Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS ca. 2300- -Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 IS USM ca. 4400- -Canon EF 70-200mm f/4L USM ca. 5400- (-400 for promo tilbud) I grunn føles circus 5000 kr for et objektiv som mye penger, men samtidig resonerer jeg meg til at å kjøpe et objektiv som lager semre bildekvalitet slik at jeg med tid og stund kjøper et bedre objektiv er sløsing. Samtidig har man ett sikkelig objektiv lenge så kamelen kan svelges Lenke til kommentar
SRD Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Siden ingen har svart enda tar jeg på meg jobben som Øyvind Dahle og anbefaler Sigma 50-150 f2.8. http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=7562674 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 La noen bilder fra i dag som omhandler versjon 1 vs versjon 2 også Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 ettersom du enda ikke har kjøpt kameraet, ville jeg ventet med et objektivkjøp til etter at du har erfart svakheter med det du får med. Uten å vite hva du i hovedsak skal ta bilder av, kan det godt hende at du har større behov for vidvinkel enn tele Lenke til kommentar
ikek Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Jeg burde kanksje nevnt hva jeg for det meste tar bilder av. -villmarks bilder, av dyr og fauna, men ikke mye wide-angle -action' bilder e.g. av jakt/fiske -bilder av historiskebygninger og slikt -portrett Jeg tar ikke så mye bilder innendørs, men en god 17/18-50mm linse er et must med tid og stund tror jeg. Den sigma 50-150mm linsa virker lovende, men hvordan er den hvis man sammenligner med e.g. Canon 70-200mm f/4L. Jeg så etter reviews til begge og fant gode reivews av begge to, men mitt inntrykk var at canon linsa var litte grann bedre, selv om jeg ikke har sett noen direkte sammenligninger. Canon test 12 Sigma test 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvis du vil slippe å bytte objektiver så ofte og slippe å bære på et ekstra objektiv så har Sigma en 18-200mm med f/3,5-6,3 og bildestabilisering. Det er et glimrende altmuligobjektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå