ekntra Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Hei. først av alt, jeg har sett litt rundt og har fått øye på denne philips 37" lcd og for det andre så hørte jeg ett tynt rykte om at det ikke var noe smart å handle tv før til sommeren/høsten, noen som vet noe om ett kommende prisfall eller lignende her i gården eller evt. om det er noe som skjer? Takk Edit: hvilken rolle spiller det at det bare er HD-Ready og ikke full hd? skal i hovedsak spille xbox 360 Endret 26. april 2008 av ekntra Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Eg ville ikkje anbefala deg å kjøpe noko anna enn ein flatskjerm idag. Sjøl om dei aller fleste faktisk ikkje er så mykje betre enn dei gamle TV'ane, så er dei større i tommar, og tynnare i seg sjølve. Finn deg ein med høg kontrast og hurtig responstid. Når det kjem til pris så vil eg heller ikkje tru at det kjem eit kjempe prisfall, i alle fall ikkje riktig enda. Man kan alltids vente ein 2-3 år, men det er jo idag du kjem til å dra nytte av den. Den blir nok billigare ein gong, men ikkje i nærmaste framtid, det vil sei ikkje i morgon. Forskjellen på HD Ready og Full HD er ettersom eg har forstått slik - HD Ready er 720p. Noko dårlegare oppløysning en 1080i som er Full HD, men ikkje noko du vil merke kjempegodt. i alle fall så kjem ikkje eg på det med mindre eg veit forskjellen. Likevel tek den inn 1080i, så den oppskalerer vel til ei viss grad. Er ikkje heilt sikker på korleis det er. Endret 27. april 2008 av steffenz Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Det kommer alltid nye ting, nye tv'er osv. Skal man vente på noe nytt, så kan man vente til man blir gammel og grå. Man blir alltid lurt av at det skal komme med så mye spennende til høsten, og da tenker man at det er greit å vente, men omtrent samtidig (samme høst) får man vite at det kommer mye spennede og nytt på nyåret igjen. Ser du hvor jeg vil hen? Og sånn holder det på året rundt, og skal man holde på sånn så får man aldri kjøpt noe. Kjøp noe nå, ikke vent 6-7 måneder, bare fordi det kommer noe nytt og spennende, det gjør det hele tiden, det er håpløst. Om det er hd-ready eller full hd merker man ikke på "mindre skjermer", tror man må opp i 60+ før man kan merke noen forskjell. Jeg har ikke noe erfaring med tv'en, men den ser helt grei ut. Jeg bruker Minhembio.com, der får man reviews, bilder av tv'en og hvordan kvaliteten er. Greit, det ser selvsagt bedre ut "in real life", men man får et visst inntrykk, og ser det "utrolig bra ut" på et bilde, ja, da har man noe å glede seg til når man ser det live Du blir nok fornøyd, men det er greit å sjekke den siden først, den er kånung. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Nye generasjons philips, lg, samsung og sony kommer innen 1 måned. Kjøp da, ikke nå. Å vente til høsten er bare teit . Men vent LITT. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 elkjøp leangen(trondheim) har nå tilbud på masse tv'er. gjør seg klar for de nye modellene som kommer ca 15 mai. *gleder seg villt til samsung LE40A656 * Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Priser på TV-er ser ut til å være ganske avhengig av tilbud og etterspørsel. I alle fall var det situasjonen i fjor, da "alle" skulle ha ny flat-TVDet ser ut til å være en del å spare på å kjøpe nå til en måned før jul (da kjøpte jeg...), og du kan regne med at prisene vil kunne falle på nåværende modeller fram til de nærmer seg å være utsolgt, mens nye modeller vil være relativt dyre i det de lanseres. I sommer er det etellerannet fotballmesterskap, deretter er det OL i Kina. Dette kan føre til økt etterspørsel, og kanskje stigende priser, eller ialle fall ikke fallende priser rett før disse arrangementene, dersom mange velger å kjøpe ny TV til dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå