jhbamse Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hei, har et lite problem: Jeg skal innstallere en ny HD på en gammel pc og tengte å la den gamle HDen stå som C og sette den nye som D, for å slippe å innstallere all programvare på nytt. Problemet er at den nye disken legger seg som C og den gamle disken, som er SCSI, flyttes til D. Da starter selfølgelig ikke windows. Jeg må enten få skiftet stasjonsbokstaver eller speile/kopiere den gamle disken over til den nye fra DOS. (Maskinen kjører win98) Hvordan gjør jeg dette enklest? (ikke tenk på hva som er best ytelsesmessig) Lenke til kommentar
knut Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hvis du har en standarisert scsi kontroller kan du bruke programmet som heter norton ghost. Er et utrolig fint program, som går i dos. (du må da bare passe på å ha dos drivere til scsi kortet ditt) Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Er ikke sikker på om dette er helt riktig, har aldri vært borti denne problemstillingen før... Sjekk hvilken disk det er satt opp til å boote ifra i biosen... Boot Sequense eller.no sånt. Hvis det står IDE,SCSI,Floppy eller lignende kan du prøve å bytte om til SCSI,IDE,FLOPPY Bare et forslag MVH Andreas Aulin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå