Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

slitter med og koble pcer sammen!

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 pcer med xp som er kablet til samme router/modem med delte mapper og det funker fint.

men så har jeg en pc med vista som står på en trådløs router som er igjen koblet til den førstnevte routeren.

Hvordan kommer jeg med inn på disse maskinene med den pcen som står på det trådløse nettverket? skal også kjøre et remote program på denne pcen.

har tjenesten tilkobling til eksternt skrivebord på denne vista manskinen som jeg trodde jeg skulle bruke. noen som kan hjelpe???

Endret av åke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 2 pcer med xp som er kablet til samme router/modem med delte mapper og det funker fint.

men så har jeg en pc med vista som står på en trådløs router som er igjen koblet til den førstnevte routeren.

Hvordan kommer jeg med inn på disse maskinene med den pcen som står på det trådløse nettverket? skal også kjøre et remote program på denne pcen.

har tjenesten tilkobling til eksternt skrivebord på denne vista manskinen som jeg trodde jeg skulle bruke. noen som kan hjelpe???

Hei, mest sannsynlig så må du opprette en rute på routerene dine for å få dem til å snakke sammen. F.eks om ruterene dine har ip 192.168.1.1 og 192.168.2.1 så må du opprette ruten

192.168.1.0 til 192.168.2.0

Kan være jeg er på litt tynn is nå, men tror dette kan være greia. Du kan google litt på routing så finner du nok ut av det.

Lenke til kommentar

post-84401-1209248123_thumb.jpg

Vil si du er sparsom med opplysningene. Tegnet fort opp hvordan jeg ser for meg at nettverket ditt ser ut. Er det slik oppsettet er?

Har alle maskinene tilgang til internett?

Har routerne kontakt med hverandre? (kan du se at det lyser på portene som kabelen er tilkoblet til)

Hvis jeg skulle satt opp noe slikt, så ville jeg gått inn på trådløs routeren og endre ip'en slik at den kom i samme lokalnett som den første routeren. Og deaktivere dhcp og wan funksjonaliteten om det lot seg gjøre.

Hvis du vil ha mer detaljert informasjon, så må du gi litt mer detaljer. Hadde det vært fint om du skrev hvilke routere du har (modell ikke bare produsent). Hvilke ip instillinger som er på maskinene/routerne.

Lenke til kommentar
post-84401-1209248123_thumb.jpg

Vil si du er sparsom med opplysningene. Tegnet fort opp hvordan jeg ser for meg at nettverket ditt ser ut. Er det slik oppsettet er?

Har alle maskinene tilgang til internett?

Har routerne kontakt med hverandre? (kan du se at det lyser på portene som kabelen er tilkoblet til)

Hvis jeg skulle satt opp noe slikt, så ville jeg gått inn på trådløs routeren og endre ip'en slik at den kom i samme lokalnett som den første routeren. Og deaktivere dhcp og wan funksjonaliteten om det lot seg gjøre.

Hvis du vil ha mer detaljert informasjon, så må du gi litt mer detaljer. Hadde det vært fint om du skrev hvilke routere du har (modell ikke bare produsent). Hvilke ip instillinger som er på maskinene/routerne.

det er riktig slik det er tegnet.

det er en speedtouch ST546 og en trådløs 3Com wireless 11g cabel/DSL router.

veit liksom ikke helt hva dere trenger og vite.

3com = 192.168.1.1

Speedtouch = 10.0.0.0

Lenke til kommentar
Eller sett speedtoutch modemet til bridge og koble alle pcene gjennom den trådløse rutern. Dette er viss de to boksene står rett ved siden av hverandre.

Takker får svarene. men er ikke helt med på hva du mener.

håpet også og ikke gjøre de største endringene på speedtouch modemet da den er satt opp men noen port åpninger og slikt.

Lenke til kommentar

Ok da er det vel best å slå av ruterfunksjonen i den trådløse, dette står det sikkert om i bruksanvisningen til denne. Men bare husk å sette kabelen fra speedtoutchrutern til inn på en av lan portene på den trådløse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...