AtomSmurf Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Hvor mye watt receiveren min gir ut med alle kanaler i konstant drift er vel rundt 40W per kanal. Jeg har F6 som fronthøyttalere ja. Hvilket Samsung-anlegg er det du har? Jeg tviler sterkt på at det yter 500W, kanskje ikke halvparten av det en gang. LES DENNE! http://www.surround.no/product/442152/_2_p...i_Calvados.html dette settet er vel heller ikke så gæli i forhold til det du anbefalte lengre opp? Det er nemlig golvstående høyttalere begge parene, slipper skru i veggen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvis du har mulighet, går du selvfølgelig for det. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Totalt noobhead incoming: Men, hva slags reciever/forsterker/whatever trenger jeg for å drive den Dynavoice pakken? Jeg _tror_ jeg ønsker å ha både optisk lyd og hdmi på den, iogmed at jeg har en 360 med det... Men bortsett fra det så har jeg ikke små peiling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hvis du skal ha en billig receiver som greier å drive den Dynavoice-pakken, tror jeg dessverre du må ofre HDMI-switching av både lyd og bilde. Men som jeg har sagt mange ganger før, vil en Nad T744 greie denne pakken uten problemer. Da kobler du bare en optisk kabel fra Xboxen til receiveren (til lyd) og HDMI til TV-en (bilde). Men jeg må nesten vite hvor mye du er villig til å gi, før jeg kan komme med en anbefaling. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg tror jeg ender opp med den enkle utveien; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100993 Får jeg med en blu-ray spiller også, i tillegg til at den har alle tilkoblingene jeg trenger. Men takk for forsøket på å hjelpe ihvertfall Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis du skal ha en billig receiver som greier å drive den Dynavoice-pakken, tror jeg dessverre du må ofre HDMI-switching av både lyd og bilde. Men som jeg har sagt mange ganger før, vil en Nad T744 greie denne pakken uten problemer. Da kobler du bare en optisk kabel fra Xboxen til receiveren (til lyd) og HDMI til TV-en (bilde). Men jeg må nesten vite hvor mye du er villig til å gi, før jeg kan komme med en anbefaling. Fikk tilbud på et brukt par Dali Suite 2.5 fronter, samt et par Dali Blue R1000 bakhøyttalere for en rimelig penge. Hvordan vil disse yte i forhold til Dynavoice pakken? Sparer jo masse penger, så for meg virker det som helt ok kjøp mvh Stig-Lennart, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kjøp heller Dali enn Dynavoice. Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kjøp heller Dali enn Dynavoice. Skulle få de for 2800. Hva trenger av receiverkraft for og drive disse? NAD 477 tilstrekkelig? mvh Stig-Lennart, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 744 vil være tilstrekkelig, ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) (...) Gratulerer med ny Denon forsterker. Med tanke på fremtiden var det kanskje lurt å gå for AVR-2308. Heldigvis fikk du Dali-høyttalerene billig, så du kunne legge mer penger i en receiver. Endret 11. juni 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (...) Gratulerer med ny Denon forsterker. Med tanke på fremtiden var det kanskje lurt å gå for AVR-2308. Heldigvis fikk du Dali-høyttalerene billig, så du kunne legge mer penger i en receiver. Hei da var Daliene og 2308 i hus. MEN dette er skikkelig noob spørsmål: jeg fikk med høyttaler kabler med banaplugger i begge ender. Når jeg så skal koble til fra høytaleren...og jeg vil ikke bryte på 5K forsterkeren...men banaplugger går jo ikke i forsterkeren Som sagt, er helt fersk så...skal jeg ta av bananpluggene og skru høyttaler ledningene på plass? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 jepp det funker fint og skru de inn , pass på og koble + og - riktig på både forsterker og høyttalere Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 jepp det funker fint og skru de inn , pass på og koble + og - riktig på både forsterker og høyttalere Yesh, funket bra det. Men lurer på hvorfor HiFiklubben ga meg bananplugger i begge endene? Gikk de bananas på slutten av dagen montro? Stig, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Bananplugger passer i forsterkeren hvis du skrur ut "plastknottene" som du skal stramme rundt høyttalerledningene. Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Bananplugger passer i forsterkeren hvis du skrur ut "plastknottene" som du skal stramme rundt høyttalerledningene. Uh ok Jeg og brodern torde ikke fikle for mye m 5K forsterkeren men hvis du sier det så Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Her står det noe om saken. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Bananplugger passer i forsterkeren hvis du skrur ut "plastknottene" som du skal stramme rundt høyttalerledningene. Grunnen til at det står plastknotter i, er at det er noen som har patent på "bananplugger". Patentavgiften omgåes ved å sette plastplugger i. Dersom du tar plastpluggene ut selv, MÅ du betale patentavgift. Helst betal direkte til meg.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 De knottene er vel helst for å holde unna støv og hindre kortslutning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Dersom du tar plastpluggene ut selv, MÅ du betale patentavgift. MÅ jeg virkelig det? Jeg og tusenvis av andre har tatt disse ut og jeg har enda ikke fått en "banan-mann" på døra. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) "Banan-mann", den var bra! :!: Endret 29. juli 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå