Nektard Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Finner nesten ingen ting om dette, men er det f.eks kloning av organer...osv? eller hva mer går det ut på? Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Om du hadde kunnet utdype spørsmålet ditt litt mer, så hadde det vært enklere å gi et presist svar på hva du spør etter. Men bioteknologi er definert som "anvendelse av biologiske systemer, levende organismer, eller lignende, til å omdanne, eller lage, produkter eller prosesser til et spesifikt bruk". Bioteknologi innenfor medisin går på alt fra legemiddelproduksjon (insulin f.eks.) til genterapi. Det kan brukes for å bestemme kjønnet til barnet du bærer på, teste for eventuelle sykdommer du er bærer av, eller har anlegg for å få. Videre brukes genterapi for å behandle genetiske eller ervervede sykdommer som AIDS og kreft. Endret 27. april 2008 av eckmann Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Om du hadde kunnet utdype spørsmålet ditt litt mer, så hadde det vært enklere å gi et presist svar på hva du spør etter. Men bioteknologi er definert som "anvendelse av biologiske systemer, levende organismer, eller lignende, til å omdanne, eller lage, produkter eller prosesser til et spesifikt bruk". Bioteknologi innenfor medisin går på alt fra legemiddelproduksjon (insulin f.eks.) til genterapi. Det kan brukes for å bestemme kjønnet til barnet du bærer på, teste for eventuelle sykdommer du er bærer av, eller har anlegg for å få. Videre brukes genterapi for å behandle genetiske eller ervervede sykdommer som AIDS og kreft. igjen tusen takk;) Kan dessverre ikkke utdypet spørsmålet, da det er næyaktig det spørsmåøet jeg fikk...men jeg finner veldig lite om dette på internett, men er det kanskje for vidt å søke på? Må jeg kanskje søke på "underkategoriene"? Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Da ville jeg bare gått mer i detalj på genterapi evt. her også, legemiddelproduksjon, kloning, og gentesting Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Da ville jeg bare gått mer i detalj på genterapi evt. her også, legemiddelproduksjon, kloning, og gentesting ok...du har vært til stor hjelp;) har muntlig imorgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå