Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bioteknologi innen medisin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du hadde kunnet utdype spørsmålet ditt litt mer, så hadde det vært enklere å gi et presist svar på hva du spør etter.

Men bioteknologi er definert som "anvendelse av biologiske systemer, levende organismer, eller lignende, til å omdanne, eller lage, produkter eller prosesser til et spesifikt bruk".

Bioteknologi innenfor medisin går på alt fra legemiddelproduksjon (insulin f.eks.) til genterapi. Det kan brukes for å bestemme kjønnet til barnet du bærer på, teste for eventuelle sykdommer du er bærer av, eller har anlegg for å få. Videre brukes genterapi for å behandle genetiske eller ervervede sykdommer som AIDS og kreft.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar
Om du hadde kunnet utdype spørsmålet ditt litt mer, så hadde det vært enklere å gi et presist svar på hva du spør etter.

Men bioteknologi er definert som "anvendelse av biologiske systemer, levende organismer, eller lignende, til å omdanne, eller lage, produkter eller prosesser til et spesifikt bruk".

Bioteknologi innenfor medisin går på alt fra legemiddelproduksjon (insulin f.eks.) til genterapi. Det kan brukes for å bestemme kjønnet til barnet du bærer på, teste for eventuelle sykdommer du er bærer av, eller har anlegg for å få. Videre brukes genterapi for å behandle genetiske eller ervervede sykdommer som AIDS og kreft.

igjen tusen takk;) Kan dessverre ikkke utdypet spørsmålet, da det er næyaktig det spørsmåøet jeg fikk...men jeg finner veldig lite om dette på internett, men er det kanskje for vidt å søke på? Må jeg kanskje søke på "underkategoriene"?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...