KnowN Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Heisann! Fikk ny maskin (bygga selv) for noen dager siden, skaffet meg nytt nettverkskort(Første gang jeg var kobla til nett) i går.. Maskinen funket helt til etter noen timer med gaming.. Jeg trodde det var slik som skjedde 1 gang, så jeg restartet maskinen og alt funket.. Noen timer etter på skjedde samme ting og jeg begynte å bli små nervøs for at noe var galt.. Jeg sjekket at alle kabler/Skjermkort/Nettverkskort satt godt i, men ingenting blir annerledes.. Nå fikk jeg nettopp ett nytt bluescreen så da spør jeg her, er det noen som vet hva som skjer? Varme kan det være, jeg har sjekka på HK og CPU, HK: 30-50 grader, CPU : 30-40.. Brukte Everest sin trial version, så fikk ikke se GPU sin temp! Speccs: HK : Asus P5N-E SLI CPU : Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz RAM : Corsair TWIN2X, 2GB GPU : Asus GeForce 8600GT 512MB PSU : Power Man 350w HDD : Samsung SpinPoint T166 250GB Endret 26. april 2008 av KnowN Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Slik feilsøker du en blåskjerm Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Det er minnet ditt som kødder, de er ikke defekte men enkelte hovedkort fra Asus og ram brikker fra Corsair liker seg ikke sammens lån deg et minne fra en venn el no sånt og fra et annet merke og du skal få se at maskinen din blir stabil Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Nå skal en jo ikke tippe på om det er minne. Dette er det første man skal teste alltid. AI Tuning: Manual Nvidia GPU Ex: Disabled Sli ready: Disabled Actual FSB (QDR) 800mzh(er 400 cpu-z) Memory Voltage: 2,0v(teste med 1.9v og) NB Core Voltage: 1.4v tCL 5 (CAS Latency 5) tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO Når dette er satt boote memtest86+ 2.01 http://www.memtest.org/ Er dette ok ja da følger du fenderbest sin guide. Endret 26. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jo seff hvis du får feil mens du kjører de testene så er jo minnet gåent men selv om minnet passerer alle de testene så kan han ha en ustabil allikevel og da kan det være det problemet som jeg nevnte snakker om flere egne erfaringer... fort gjort er det åsså Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 ahh.. Noen som kan guide meg enkelt? Skjønner ikke noe :S Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Om det er noe du ikke skjønner må du nesten konkretisere hva det er du ikke skjønner. Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 BAre lurer på en ting, jeg fikk bluescreen etter at jeg satt i nettverkskortet, men er PSU litt liten for systemet? altså, under gaming blir dt kanskje for mye? Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Psuen er grei, men sier du at maskinen din funket helt fint før du satte inn nettverkskortet??? og hvis så er tilfelle så er det jo opplagt at det er det kortet som kødder med deg du kan prøve å oppdatere til ny firmware og driver hvis det er mulig og hvis ikke det funker så må du bytte til et annet merke rett og slett Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 BlueScreens har sluttet og komme :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå