Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BlueScreen etter at PC-en har stått en stund! HJELP!

Anbefalte innlegg

Heisann! Fikk ny maskin (bygga selv) for noen dager siden, skaffet meg nytt nettverkskort(Første gang jeg var kobla til nett) i går.. Maskinen funket helt til etter noen timer med gaming.. Jeg trodde det var slik som skjedde 1 gang, så jeg restartet maskinen og alt funket.. Noen timer etter på skjedde samme ting og jeg begynte å bli små nervøs for at noe var galt.. Jeg sjekket at alle kabler/Skjermkort/Nettverkskort satt godt i, men ingenting blir annerledes.. Nå fikk jeg nettopp ett nytt bluescreen så da spør jeg her, er det noen som vet hva som skjer? Varme kan det være, jeg har sjekka på HK og CPU, HK: 30-50 grader, CPU : 30-40.. Brukte Everest sin trial version, så fikk ikke se GPU sin temp!

Speccs:

HK : Asus P5N-E SLI CPU : Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz RAM : Corsair TWIN2X, 2GB GPU : Asus GeForce 8600GT 512MB PSU : Power Man 350w HDD : Samsung SpinPoint T166 250GB

Endret av KnowN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal en jo ikke tippe på om det er minne.

Dette er det første man skal teste alltid.

AI Tuning: Manual

Nvidia GPU Ex: Disabled

Sli ready: Disabled

Actual FSB (QDR) 800mzh(er 400 cpu-z)

Memory Voltage: 2,0v(teste med 1.9v og)

NB Core Voltage: 1.4v

tCL 5 (CAS Latency 5)

tRCD 5

tRP 5

tRAS 15

Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T)

Advance Memory Settings

tRRD: AUTO

tRC: AUTO

tWR: AUTO

tWTR: AUTO

tREF: AUTO

Async Latency: AUTO

Når dette er satt boote memtest86+ 2.01

http://www.memtest.org/

Er dette ok ja da følger du fenderbest sin guide.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Psuen er grei, men sier du at maskinen din funket helt fint før du satte inn nettverkskortet??? :hmm: og hvis så er tilfelle så er det jo opplagt at det er det kortet som kødder med deg :hrm: du kan prøve å oppdatere til ny firmware og driver hvis det er mulig :yes: og hvis ikke det funker så må du bytte til et annet merke rett og slett :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...