Bardis Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Antec er både kvalitet på kabinett og strømforsyning. Men dersom du ikke har spesielle krav til størrelse ville jeg lagt i noen ekstra kroner og kjøpt et Antec Sonata III. Det er relativt lite til å være Midi, bra strømforsyning på 500 Watt og kvalitet i selve kabinettet. Fordelen med full ATX er at du ved framtidig skifte av hovedkort ikke trenger å begense deg til mATX hovekort. Har et av generasjon 1 som er 5 år gammelt, ser fremdeles nesten nytt ut. Den opprinnelige PSU-en rusler og går i en annen PC. Så selv om man ønsker en billig PC, er jeg av den oppfatning at de kan være lurt å legge noen kroner ekstra i kabinett, da et godt kabinett og god PSU fint kan leve et par generasjoner når det gjelder resten av innmaten. Takk for bra innlegg. Men har fått med meg fruen på å sette pcen inn i glass-tv-bordet, så derfor vil jeg ha et kabinett jeg kan sette inn i den ene hylla Slik ser oppsettet jeg kanskje ser for meg nå ut.Handlevogn Hvordan ser den ut? Nå jeg kan korte ned på? (skulle gjerne hatt den litt nærmere 4k, må ha tastatur i tillegg) Endret 28. april 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Da se jeg argumentet for Desktop kabinett. Du har problemer med å få prisen særlig ned med Blu-Ray leser. Resten er faktisk rimelige deler. Mulig du skulle tatt en Samsung 500 GB harddisk, jeg er i alle fall fornøyd når det gjelder støy med denne i "stuePC". Med alt, og jevnt over såpass bra deler synes jeg det er mye for pengene. CPU-kjøleren er helt i grenseland når det gjelder størrelse, faktisk ikke sikker på om den går i høyden. Zalman er også overpriset i forhold til ytelse. Alternativer er: Scythe Ninja Mini. ca 1 - 1,5 cm lavere. Thermaltake Big Typhoon. Zalman CNPS8000. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Da se jeg argumentet for Desktop kabinett. Du har problemer med å få prisen særlig ned med Blu-Ray leser. Resten er faktisk rimelige deler. Mulig du skulle tatt en Samsung 500 GB harddisk, jeg er i alle fall fornøyd når det gjelder støy med denne i "stuePC". Med alt, og jevnt over såpass bra deler synes jeg det er mye for pengene. CPU-kjøleren er helt i grenseland når det gjelder størrelse, faktisk ikke sikker på om den går i høyden. Zalman er også overpriset i forhold til ytelse. Alternativer er: Scythe Ninja Mini. ca 1 - 1,5 cm lavere. Thermaltake Big Typhoon. Zalman CNPS8000. Takk for bra svar! Vet du om stock-vifta på Intel Core 2 Duo E4600 bråker så mye at det er verdt å bytte den ut ? om det blir mye stilliere dersom jeg velger å gå for den Scythe Ninja Mini som du viste.. Ser nemilig at lydnivå på Scythen står opplyst til 24,4 dB(A) Endret 28. april 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Har aldri prøvd stock kjølerene til Intel siden gamle P4, så har ingen erfaring. Er ikke så ille hører jeg fra andre. Når det gjelder Ninja Mini, tror jeg nok i et E4600 oppsett uten klokking kan kjøre vifta på langt lavere turtall (ca 1 100 til 1 200 rpm), mulig det også går vifteløst som den vanlige Ninja-en dersom du har god luftgjennomstrømning i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå