Bardis Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hei Er nå i avslutningsfasen av kjøpet mitt, og så begynte jeg å se på det jeg har valgt. Det Aopen kabinettet m/350watt psu jeg har valgt, har det sterk nok strømforsyning til å drive hele systemet mitt? Se handlevogn her Takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Ville nok satset på noe kraftigere, ihvertfall 500w. Hvor mange harddisker har du? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 350 watt holder foreløpig til systemet. Men ikke 350 "q-tec" watt Ville gått for en PSU mellom 350w og 500w, greit å ha litt ekstra til når man skal oppgradere pcen senere. f.eks sette i flere hdd'er Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Ville nok satset på noe kraftigere, ihvertfall 500w. Hvor mange harddisker har du? Har en Raptor-disk.. Skal kanskje kjøpe en til senere.. Problemet er bare at jeg ikke finner så mange kabinetter som har sterkere psu som støtter micro-atx til en rimelig pris. Vet om noen? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Ville nok satset på noe kraftigere, ihvertfall 500w. Hvor mange harddisker har du? Har en Raptor-disk.. Skal kanskje kjøpe en til senere.. Problemet er bare at jeg ikke finner så mange kabinetter som har sterkere psu som støtter micro-atx til en rimelig pris. Vet om noen? så og si alle ATX kabinetter støtter M-ATX. Bare å sjekke produsentens hjemmeside for å sjekke støttete formater, for sikkerhetsskyld, og den linken ligger som regel under linker i prisguiden. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Ville nok satset på noe kraftigere, ihvertfall 500w. Hvor mange harddisker har du? Har en Raptor-disk.. Skal kanskje kjøpe en til senere.. Problemet er bare at jeg ikke finner så mange kabinetter som har sterkere psu som støtter micro-atx til en rimelig pris. Vet om noen? så og si alle ATX kabinetter støtter M-ATX. Bare å sjekke produsentens hjemmeside for å sjekke støttete formater, for sikkerhetsskyld, og den linken ligger som regel under linker i prisguiden. Takker for tips Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Ingen som kan linke til noen de vet om som har 400-500 watt innebygget ? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) link til alle Men husk at alle strømforsyninger som følger med kabinetter er som regel veldig crappy! Endret 26. april 2008 av Scotty Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 her er ett Noen som vet hvordan kabinetter av merket Advance er ? Crappy hvordan da? Bråker ? Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Sjekket abefalinger til pcer her på hw.no Her Der var dette forslaget satt opp, og det er nesten helt likt som mitt oppsett? Ser de har valgt akkurat samme kabinett som meg. De anbefaler vel ikke noe som ikke fungerer? Endret 26. april 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har selv et artic coling kabinet med en 350watt strømforsyning... Kjører da med en 8800GTS og E6850 og 4gb med mine 3 hardisker på 250gb.. Har aldri opplevd noen problemer med at jeg har får litte strøm... Så vis du vil ha det kabinettet så kjøper det det Men vis du kjøper en kabinet uten strømforsyning, så skal du kjøpe deg en 500watter i tileg.. Så enkelt og greit er det Lenke til kommentar
Lorrison Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har selv et artic coling kabinet med en 350watt strømforsyning...Kjører da med en 8800GTS og E6850 og 4gb med mine 3 hardisker på 250gb.. Har aldri opplevd noen problemer med at jeg har får litte strøm... Så vis du vil ha det kabinettet så kjøper det det Men vis du kjøper en kabinet uten strømforsyning, så skal du kjøpe deg en 500watter i tileg.. Så enkelt og greit er det Det der hørtes nå værtfall rart ut, i så fall, er du jævlig heldig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Pass på å ikke gå i "max" fella. Noen kabinett- og strømforsyningsprodusenter oppgir maks (peak)-effekten i PSU-ene. Q-tek er berykta for dette. Man kjøper en 500W PSU og finner ut at den kanskje bare gir 350W kontinuerlig. En kamerat av meg kjøpte en flott, ny 450W PSU for å senere finne ut at den var svakere enn den gamle 350W-en han hadde fra før. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Alle med respekt for seg selv kjøper kabinett og PSU hver for seg. Som sagt tidligere har stort sett alt av ferdig bundlede kab.+PSU bare dritt PSUer. Dog finns det noen unntak som f.eks Antec (som også er velrennomert PSU produsent). Eksempel: https://prisguiden.no/product.php?productId=77261 https://prisguiden.no/product.php?productId=86172 https://prisguiden.no/product.php?productId=55258 Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Dette er fra Antec på 380watt, dette er reelle watt dette da? Link her Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Ja det er ikke "juksewatt" . Til 380W total er den bra. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 12v1 + 12v2 max sustained 27A (324w) Endret 27. april 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ja det er ikke "juksewatt" . Til 380W total er den bra. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 12v1 + 12v2 max sustained 27A (324w) Takker Tror jeg kommer til å gå for dette.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Antec er både kvalitet på kabinett og strømforsyning. Men dersom du ikke har spesielle krav til størrelse ville jeg lagt i noen ekstra kroner og kjøpt et Antec Sonata III. Det er relativt lite til å være Midi, bra strømforsyning på 500 Watt og kvalitet i selve kabinettet. Fordelen med full ATX er at du ved framtidig skifte av hovedkort ikke trenger å begense deg til mATX hovekort. Har et av generasjon 1 som er 5 år gammelt, ser fremdeles nesten nytt ut. Den opprinnelige PSU-en rusler og går i en annen PC. Så selv om man ønsker en billig PC, er jeg av den oppfatning at de kan være lurt å legge noen kroner ekstra i kabinett, da et godt kabinett og god PSU fint kan leve et par generasjoner når det gjelder resten av innmaten. Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Husker jeg en gang i tiden skulle "oppgradere" min Enermax 350W (eller 360W, husker ikke helt), til en Qtec 550W på et temmelig overklokket P4 system. Qtecen klarte ikke å kjøre maskinen stabilet i det hele tatt, ikke i nærheten. Men ellers er det utrolig hva en god 350W klarer. Kjører en rimelig Hiper 435W på et overklokket Amd X2 4600+ system med ATI X1950 Pro osv. uten noen problemer, og en NorthQ 400W på et overklokket Intel E4300 system med 4GB ram og Radeon 1650Pro. Ikke helt topp moderne skjermkort osv., men man MÅ nødvendigvis ikke ha 500W+ på et oppegående system. Endret 28. april 2008 av Sceolan Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Edit leif :-) Endret 28. april 2008 av Sceolan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå