raysv Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hei, Fant ut at jeg skulle kaste ut fedora 8, og teste den nye ubuntu versjonen som kom, men etter å ha installert ubuntu så sliter jeg noe jævelig med å få TV'n min til å fungere mot laptopen, bruker jeg nvidia sin konfigurator så dukker tven bare opp som en CRT skjerm med max oppløsning på 640 og klarer ikke å gjøre om oppløsningen. Har også prøvd å gjøre om xorg.confen manuelt i et par dager nå uten å klare å få den til å ta tven. Noen som har en xorg fil som funker mot tv? eller noen gode linker om problemet? Har forøvrig et Nvidia 8400 kort og prøver å bruke VGA porten mot tven. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Har fått den til å fungere sånn ca nå, det eneste jeg nå mangler å få til er å få den til å kjøre på riktig oppløsning, dvs 1366x768.. nå vil den helst kjøre 1024x768, men har fått den opp til 1280x768. Modes "1368x768" er lagt inn i xorg.confen, men still, så får jeg ikke opp det som valg under oppløsning.. har mulighet til å velge enda høyre dog som 1600x1200 osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå