alextheman Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har overklokket min e8500 til 3,9 ghz, men jeg sliter med å få klokket høyere, er det noen som har samme prosessor som har kommet over 4? i såfall på hvilke innstillinger? jeg har zalman 9700 vifte og kjører 6400 minne. er helt ny når det gjelder overklokking. stiller inn volt men er litt tilbakeholden for ikke å ta for mye i. fsb: 405mhz cpu: 1,3v. ddr2: 1,95v. det er jo mye annet jeg kan stille på her, men jeg har ikke snøring på hva de forksjellige er. på forhånd takk! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) du bør sette ramen til å kjøre sykront med frontside buss. (fsb) når den er f.eks 400 så kjører minne på 400mhz ddr(dual data rate) (800mhz) er VELDIG usikker på bios oppsett på abit. men dividern skal enten stå på 1 eller 2. standard er minne dividern din på enten 1.2 eller 2.4, kommer veldig ann på oppsettet til abit. hvis du ikke har stilt inn minne dividern så kjører minnet ditt på 972mhz (486ddr) Endret 26. april 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg kjører min E8500 Prime95 stabilt på 4,2 GHz på et Asus Maximus Formula. Med 1,38 V Lenke til kommentar
alextheman Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg kjører min E8500 Prime95 stabilt på 4,2 GHz på et Asus Maximus Formula. Med 1,38 V jeg fikk den opp i 4 men ikke spess mer enn det, det er jo masse du kan stille volt på her: cpu vtt, mch1.25v, ichio1.5v, ich1.05v, ddr2vtt, ddr2) skal jeg sette opp spenningen på dem og? og hva i svarte betyr alle disse? jeg er fornøyd slik som det er nå, men trangen for å få høyest mulig klokk er alltid tilstede, jeg ser på hwbot at de overklokker grusomt der, også med luft. jeg er ute etter å ha et 24/7 system. siden du klarer 4.2 hva er dine innstillinger på div.? er ikke anbefalt maks volt 1,36 på disse nye 45nm? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 4ghz er en veldig grei OC. når man kjøper cpu er det ikke garantert at du har fått en av dem som klokker bra, sånn 4.5ghz og sånt. intel kunne om de hadde hatt lyst til å lage e6xxx serien når den ble lansert, til å vere like sprek som e8xxx serien er nå. men hva ville de tjent på det? da hadde ingen hatt behov for å oppgradere. kjører min e6300 på 3.5ghz . og det er det mange med god ram og intel hovedkort som gjør. resultatet om de hadde solgt c2d som opererte nært maximal klokke hadde kansje blitt mindre "hype" om at de var gøye å klokke. og de fleste hadde ikke hatt behov for å oppgradere på 5 år for de var så spreke som de var når de ble kjøpt. Lenke til kommentar
alextheman Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 4ghz er en veldig grei OC. når man kjøper cpu er det ikke garantert at du har fått en av dem som klokker bra, sånn 4.5ghz og sånt. intel kunne om de hadde hatt lyst til å lage e6xxx serien når den ble lansert, til å vere like sprek som e8xxx serien er nå. men hva ville de tjent på det? da hadde ingen hatt behov for å oppgradere. kjører min e6300 på 3.5ghz . og det er det mange med god ram og intel hovedkort som gjør. resultatet om de hadde solgt c2d som opererte nært maximal klokke hadde kansje blitt mindre "hype" om at de var gøye å klokke. og de fleste hadde ikke hatt behov for å oppgradere på 5 år for de var så spreke som de var når de ble kjøpt. ja, du har jo forsåvidt rett. men det er bare den "trangen" for å se hva den klarer, jeg har kanskje kjørt den maks av det systemet mitt klarer? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 De fleste X38/X48 kort krever at du har en del erfaring med overklokking for å få utnyttet hele potensialet, har du ikke det vil du ofte få bedre resultat med et "enklere" kort. Vil anbefale deg å finne en av de mange Abit iX38 trådene som finnes rundt omkring på diverse forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå