martinvo Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg kjører for tiden 2 19'ere og en 22'er på maskinen min. Bruker et eldre PCI-express og et enda eldre PCI kort for å drive skjermene. Dete fungerer til tider helt ok, men opplever av og til at kortene ikke sammarbeider helt som jeg ønsker. Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av skjermkort som gjør at jeg får litt 3D ytelse også. Hovedkortet mitt er et ASUS P5KC, P35, Socket-775, 2xPCI-Ex16 (P5KC) . Jeg skal altså bytte ut begge skjermkortene mine med skjermkort som lar meg spille de nyeste spillene tilfredstillende og se video over alle tre skjermene. Noen som har tips om hva jeg bør velge? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Dessverre om du må ha 3 skjermer på ett kort så har du kun 2 alternativ på P35 kort om du ikke vil fortsatt bruke ett vanlig PCI kort eller kjøre i 4x båndbredde. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346500 Eller med dårligere spill ytelse, men fortsatt 3 skjermer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308385 Er også en fordeler for flere skjermer fra Matrox og få tak på men jeg har ikke sett denne selv eller brukt den så jeg vet ikke om den funker på andre kort enn Matrox sine. Lenke til kommentar
martinvo Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Takk for svaret! I beskrivelsen av hovedkortet står følgende: 2 x PCI-E x16 (blue @ x16 mode, black @ x4 or x1 mode) Supports CrossFire Technology Jeg hadde håpet at jeg kunne kjøre to bra kort samtidig, og at dette ville la meg spille spill og se video over alle tre skjermene. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 radeon hd3850x2 funker jo i crossfire bare du har hovedkort som støtter det da kan du se film/spille på alle skjermene bare spillet kjører samme oppløsning som skjermen så går det nok greit, filmer er vel bare og bruke forskjellige mediaplayers til hver film? også flytte dem til den respektive skjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå