Gå til innhold

Nytt skjermkort anbefalinger

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger ett nytt forholdsvis rimelig skermkort til en P4 2,5G maskin.

Pris under 1000,-

Har sett på et Sapphire Radeon 9100 Atlantis 128MB DDR, eller bør jeg gå for et Geforce 4 MX 440 / 460 kort ?

Hvordan er støynivået på Sapphire kortet?

Mvh

arr1000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har så pass kraftig CPU så burde du kjøpe et skjermkort som matcher bedre enn GF4MX/ATI 9100.

GF4MX kortene yter det tilsvarende som gamle GF2 kort og ATI 9100(8500 m/fullstreaming) yter tilsvarende GF3.

Personlig så ville jeg ikke ha kjøpt et kort under Radeon 9500 pro specs til en så kjapp CPU grunnet at det vil bli en stor flaskehals for systemet ditt i sin helhet.

Skal du holde deg under 1000 kr. grensen så ville jeg heller ha kikket litt på GF4Ti4200/64MB (ikke Gainward...) som yter bedre enn begge disse kortene.

Se tabell over sammenligning av mange skjermkort hos http://www6.tomshardware.com/graphic/20021...1218/index.html

Lenke til kommentar

Det jeg tenker er å kjøpe et rimelig kort som er godt nok fram til sommeren - høsten, og kjøpe et bedre kort da.

Synes det er dumt å legge for mange penger i et kort nå like før det kommer mange nyheter både fra Nvidia og Ati.

Enig?

Mvh

Arr1000

Lenke til kommentar

Skal du holde deg under 1000 kr. grensen så ville jeg heller ha kikket litt på GF4Ti4200/64MB (ikke Gainward...) som yter bedre enn begge disse kortene.

Disse korta koster over 1000 minste pris er ca 1200, men er enig!

Det jeg tenker er å kjøpe et rimelig kort som er godt nok fram til sommeren - høsten, og kjøpe et bedre kort da.

har du ikke skjermkort du kan bruke så slipper du å sløse 1k? Ville haller kjøpt 9800pro nå når det kommer

Lenke til kommentar

Disse korta koster over 1000 minste pris er ca 1200, men er enig!

Ville ikke kjøpt Gainward...men men

Lenke til kommentar

Synes det er dumt å legge for mange penger i et kort nå like før det kommer mange nyheter både fra Nvidia og Ati.

Enig?

Mvh

Arr1000

Jeg er 100% enig i dette utsagnet men allikevel så ville jeg spandert 200 kr. ekstra på et litt bedre kort som er brukbart i spillsammenheng.

200 kr. er ikke mye og det ville du ha tjent med hensyn til at du senere skal oppgradere og eventuelt selge det gamle (nye) kortet ditt.

Det blir ikke lett å selge et brukt GF4MX kort men et 9100 kort går til nød.

Tror ikke at det er problem med å selge et GF4Ti4200/64MB sammenlignet med de andre kortene.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et Sapphire Radeon 9000 Atlantis 64MB til en kamerat, det var med kun kjøleribbe. Støyen var da selvsagt ikke et problem. På hjemmesidene til Sapphire ser jeg at 9100 har en vifte på kjøleren sin.

Et 9100 (omdøpt 8500) kort er jo latterlig billig i 64MB versjon, det må da duge i noen måneder, 654 hos Komplett.

Dette kortet anbefales også av hw.no.

Lenke til kommentar

Tar du en liten titt på den linken jeg tastet inn her sist så kan du se hva et GF4Ti4200/64MB yter i div. spill.

UT2003: http://www6.tomshardware.com/graphic/20021...acharts-04.html

Aquanox: http://www6.tomshardware.com/graphic/20021...02.html#aquanox

Jedi Knight II: http://www6.tomshardware.com/graphic/20021...acharts-06.html

I disse testene ser man at 64MB versjonen av GF4Ti4200 faktisk er kjappere enn 128MB utgaven grunnet at den har høyere klokkehastighet på minnet (128MB ver. kjører minnet på 444MHz og 64MB ver. kjører minnet på 500MHz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...