Gå til innhold

BK : litt dritt og en dråpe..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi, den var flott...er det en slags tele-macro du har brukt? Lurer på om jeg kan få til slikt med min macro, men det blir vel litt uklart uten stativ kanskje.

RandiA

Vil gjette enten 105mm eller 150mm siden det er det han har av makro objektiver ifølge signaturen hans? :)

Lenke til kommentar

Det står jo hvilkem brennvidde jeg har brukt i Exif :) Så sn0dig har rett, jeg har brukt en Sigma EX 150mm f/2.8 HSM Macro. På denne har jeg brukt en Kenko 36mm mellomring for å komme litt nærmere.

Bildet er tatt håndholdt(dog liggende i gresset), men med blits. Objektivet er påmontert 2 stk Nikon SB-R200 macroblitser

aksjetrading : disse finne du overalt hvor du finner dritt :) Finn deg ett sauebeite eller hvor det er kyr e.l Jeg har fotografert dem på/i nærheten av en hundebæsj i hagen... Men jeg har 4 mål med "utmark" rundt huset, så det blir vel litt annerledes for de som bor i byen eller på byggefelt. Ja, det ville nok vært mulig med mer DOF - men da ble det såpass mørkt med samme mengde blits - mer blits ga my og stygg refleks i øynene på flua

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Det står jo hvilkem brennvidde jeg har brukt i Exif :) Så sn0dig har rett, jeg har brukt en Sigma EX 150mm f/2.8 HSM Macro. På denne har jeg brukt en Kenko 36mm mellomring for å komme litt nærmere.

Jada, jeg så det stod...men jeg er så fersk med objektiver at jeg ikke vet opp-ned på dem omtrent enda :!: så jeg antok de tallene stod for tele....(PS. Men jeg gjør en innsats nå utover for å lære dette... :yes: )

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...