Thor Håkonsen Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Det er endelig vår i luften og diverse kryp har begynt å dukke opp igjen, noe som gjør at det endelig er mye moro der ute for en insekt/makrodiot som meg Scathophaga sp. - Gjødselflue exif : 150mm med en 36mm mellomring 1/125 f/10 ISO 200 Endret 26. april 2008 av ThorEH Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Oi, den var flott...er det en slags tele-macro du har brukt? Lurer på om jeg kan få til slikt med min macro, men det blir vel litt uklart uten stativ kanskje. RandiA Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Tøft bilde. Kor finner eg sånne? har begynt å leke meg litt med makro når det ikkje er annet å ta bilder av. Eg ser av bilde kor du har lagt fokus, men ville gjerne hatt mer med. ER det mulig å få til? Keep it up! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Oi, den var flott...er det en slags tele-macro du har brukt? Lurer på om jeg kan få til slikt med min macro, men det blir vel litt uklart uten stativ kanskje.RandiA Vil gjette enten 105mm eller 150mm siden det er det han har av makro objektiver ifølge signaturen hans? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 26. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Det står jo hvilkem brennvidde jeg har brukt i Exif Så sn0dig har rett, jeg har brukt en Sigma EX 150mm f/2.8 HSM Macro. På denne har jeg brukt en Kenko 36mm mellomring for å komme litt nærmere. Bildet er tatt håndholdt(dog liggende i gresset), men med blits. Objektivet er påmontert 2 stk Nikon SB-R200 macroblitser aksjetrading : disse finne du overalt hvor du finner dritt Finn deg ett sauebeite eller hvor det er kyr e.l Jeg har fotografert dem på/i nærheten av en hundebæsj i hagen... Men jeg har 4 mål med "utmark" rundt huset, så det blir vel litt annerledes for de som bor i byen eller på byggefelt. Ja, det ville nok vært mulig med mer DOF - men da ble det såpass mørkt med samme mengde blits - mer blits ga my og stygg refleks i øynene på flua Endret 26. april 2008 av ThorEH Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 hei igjen. må mase litt til. 4 mål? Det er ikkje større en dassen min. Men over til saken. Kordan er erfaringene med disse blitzene? Er vanlig blitz SB800 framontert helt utelukket til slike bilder, eller makro generelt? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 26. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Neida, en sb-800 montert på kamera evt off-camera funker greit det og. Før jeg fikk flere blitser så brukte jeg mye en SB-600 montert på kamera Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Dritbra Tror jeg må ha meg Macro snart for det finnes tydeligvis en interessant liten værden der ute som seg ikke "ser". /L Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2008 Rapporter Del Skrevet 26. april 2008 Det står jo hvilkem brennvidde jeg har brukt i Exif Så sn0dig har rett, jeg har brukt en Sigma EX 150mm f/2.8 HSM Macro. På denne har jeg brukt en Kenko 36mm mellomring for å komme litt nærmere. Jada, jeg så det stod...men jeg er så fersk med objektiver at jeg ikke vet opp-ned på dem omtrent enda :!: så jeg antok de tallene stod for tele....(PS. Men jeg gjør en innsats nå utover for å lære dette... ) RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå