Joagamer Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hei. Hvordan simulerer jeg et trykk på Enter tasten i C#? Programmet mitt skal åpne et program, for så og "trykke" på Enter, sånn at det er i det nyåpna (og aktive) vinduet at Enter skal bli "trykket". Noen som vet? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 System.Windows.Forms.SendKeys.Send("\r"); Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 System.Windows.Forms.SendKeys.Send("\r"); thx, men det funker vist ikke i alle programmer.. :/ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Forutsetningen er at programmer er i fokus; det funker ikke hvis programmet ligger bak et annet program. Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Forutsetningen er at programmer er i fokus; det funker ikke hvis programmet ligger bak et annet program. Jeg vet det. Det er i fokus, men funker ikke alikavel :/ Kan det være noe annet tror du? Lenke til kommentar
Velena Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Hvis du har tenkt til å bruke programmet på et spill kan det hende det ikke fungerer, da de for det meste er beskyttet av anti-hackingssystemer som blokkerer input fra funksjoner som SendKeys. Hvis det derimot er et program som Notepad eller lignende, tror jeg du må ha gjort noe galt. Edit: Skrivefeil. Edit 2: Hvis jeg også kan komme med et forslag, så hadde jeg brukt SendMessage, ettersom den ikke har den begrensningen at programmet du sender input til må være i fokus. Endret 28. april 2008 av Velena Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Hvis du har tenkt til å bruke programmet på et spill kan det hende det ikke fungerer, da de for det meste er beskyttet av anti-hackingssystemer som blokkerer input fra funksjoner som SendKeys. Hvis det derimot er et program som Notepad eller lignende, tror jeg du må ha gjort noe galt. Edit: Skrivefeil. Edit 2: Hvis jeg også kan komme med et forslag, så hadde jeg brukt SendMessage, ettersom den ikke har den begrensningen at programmet du sender input til må være i fokus. Jeg får det til å funke i notepad. Men ikke i det programmet jeg egentlig skal bruke det til. Det er ikke et spill, men et slags kontrollpanel til en usb missile launcher Lenke til kommentar
Velena Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Du skrev at programmet ditt åpnet en prosess, for så å sende et tastetrykk til den. Hvis du sender tastetrykket rett etterpå, slik som dette: System.Diagnostics.Process.Start("notepad.exe"); SendKeys.Send("k"); Kan det kanskje tenkes at prosessen ikke har loadet skikkelig før programmet sender tastetrykket? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det kan også tenkes at kanskje SendInput funksjonen fungerer bedre, men å implementere denne funksjonen er forholdsvis komplisert, da det er en fordel å vite litt om C for å få det til. Men hvis programmet bruker GetAsyncKeyState tror jeg ikke det er noen måte å send input til programmet på, utenom å trykke på tastaturet, eller eventuelt lage en fake tastaturdriver. Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Du skrev at programmet ditt åpnet en prosess, for så å sende et tastetrykk til den. Hvis du sender tastetrykket rett etterpå, slik som dette: System.Diagnostics.Process.Start("notepad.exe"); SendKeys.Send("k"); Kan det kanskje tenkes at prosessen ikke har loadet skikkelig før programmet sender tastetrykket? jeg har lagt "sendkeys.send" komandoen i en timer, så programmet får loada skikkelig først, så det er nok ikke problemet. Men kunne jo vært det Det kan også tenkes at kanskje SendInput funksjonen fungerer bedre, men å implementere denne funksjonen er forholdsvis komplisert, da det er en fordel å vite litt om C for å få det til. Men hvis programmet bruker GetAsyncKeyState tror jeg ikke det er noen måte å send input til programmet på, utenom å trykke på tastaturet, eller eventuelt lage en fake tastaturdriver. jaja, tror jeg legger prosjektet på is jeg, hehe. Orker ikke å surre med noe veldig kompliserte greier men takk! Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Finnes det foresten en slags "sendkeys.send" funksjon som man kan bruke fra en Console Application? Endret 1. mai 2008 av Joagamer Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Bare legg til System.Windows.Forms som referanse, så går det fint det. Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Bare legg til System.Windows.Forms som referanse, så går det fint det. thx, men.. åssen gjør jeg det? xD Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 *sukk* I Project Explorer er det e sak som heter "References" høyereklikk på den og trykk "Add Reference" legg til System.Windows.Forms Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 *sukk*I Project Explorer er det e sak som heter "References" høyereklikk på den og trykk "Add Reference" legg til System.Windows.Forms åja, takk! Men hos meg heter det Solution Explorer Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 *sukk*I Project Explorer er det e sak som heter "References" høyereklikk på den og trykk "Add Reference" legg til System.Windows.Forms åja, takk! Men hos meg heter det Solution Explorer Ikke bare skriver du dårlig VB, GeirGrusom, men du er dårlig i Visual Studio også Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 pøh, han er til god hjelp ;D Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Joa, det hender han kan brukes til noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå