Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har tenkt til å bruke programmet på et spill kan det hende det ikke fungerer, da de for det meste er beskyttet av anti-hackingssystemer som blokkerer input fra funksjoner som SendKeys. Hvis det derimot er et program som Notepad eller lignende, tror jeg du må ha gjort noe galt.

Edit: Skrivefeil.

Edit 2: Hvis jeg også kan komme med et forslag, så hadde jeg brukt SendMessage, ettersom den ikke har den begrensningen at programmet du sender input til må være i fokus.

Endret av Velena
Lenke til kommentar
Hvis du har tenkt til å bruke programmet på et spill kan det hende det ikke fungerer, da de for det meste er beskyttet av anti-hackingssystemer som blokkerer input fra funksjoner som SendKeys. Hvis det derimot er et program som Notepad eller lignende, tror jeg du må ha gjort noe galt.

Edit: Skrivefeil.

Edit 2: Hvis jeg også kan komme med et forslag, så hadde jeg brukt SendMessage, ettersom den ikke har den begrensningen at programmet du sender input til må være i fokus.

Jeg får det til å funke i notepad. Men ikke i det programmet jeg egentlig skal bruke det til. Det er ikke et spill, men et slags kontrollpanel til en usb missile launcher :p

Lenke til kommentar

Du skrev at programmet ditt åpnet en prosess, for så å sende et tastetrykk til den. Hvis du sender tastetrykket rett etterpå, slik som dette:

System.Diagnostics.Process.Start("notepad.exe");
SendKeys.Send("k");

Kan det kanskje tenkes at prosessen ikke har loadet skikkelig før programmet sender tastetrykket?

Lenke til kommentar

Det kan også tenkes at kanskje SendInput funksjonen fungerer bedre, men å implementere denne funksjonen er forholdsvis komplisert, da det er en fordel å vite litt om C for å få det til.

Men hvis programmet bruker GetAsyncKeyState tror jeg ikke det er noen måte å send input til programmet på, utenom å trykke på tastaturet, eller eventuelt lage en fake tastaturdriver.

Lenke til kommentar
Du skrev at programmet ditt åpnet en prosess, for så å sende et tastetrykk til den. Hvis du sender tastetrykket rett etterpå, slik som dette:

System.Diagnostics.Process.Start("notepad.exe");
SendKeys.Send("k");

Kan det kanskje tenkes at prosessen ikke har loadet skikkelig før programmet sender tastetrykket?

jeg har lagt "sendkeys.send" komandoen i en timer, så programmet får loada skikkelig først, så det er nok ikke problemet. Men kunne jo vært det :)

Det kan også tenkes at kanskje SendInput funksjonen fungerer bedre, men å implementere denne funksjonen er forholdsvis komplisert, da det er en fordel å vite litt om C for å få det til.

Men hvis programmet bruker GetAsyncKeyState tror jeg ikke det er noen måte å send input til programmet på, utenom å trykke på tastaturet, eller eventuelt lage en fake tastaturdriver.

jaja, tror jeg legger prosjektet på is jeg, hehe. Orker ikke å surre med noe veldig kompliserte greier :p men takk! :)

Lenke til kommentar
*sukk*

I Project Explorer er det e sak som heter "References" høyereklikk på den og trykk "Add Reference" legg til System.Windows.Forms

åja, takk! :D Men hos meg heter det Solution Explorer :)

Ikke bare skriver du dårlig VB, GeirGrusom, men du er dårlig i Visual Studio også :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...