Populært innlegg dysfunctional Skrevet 26. april 2008 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Bruker 1 irriterer seg over dette Folk som bruker ironi feil. For ikke å snakke om Alaniss Morisetts sang Ironic, som handler om ting som er alt annet enn ironisk. Så svarer Bruker 2: Er det ikke ironisk? :!: Deretter svarer Bruker 1 igjen: Synes den var litt vittig. Endret 12. juni 2008 av Zeromac 16 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Dette må være det beste gullkornet jeg noensinne har sett. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Vet ikke helt om jeg skjønte den, men lo litt uansett. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hehe, ikke veldig bra, men ja, litt vittig. Mens vi er "inne på det" ... Hva er definisjonen på ironisk? Og eventuelt hva er forskjellen på ironi og sarkasme? Kanskje jeg synes den er morsommere hvis jeg skjønner det. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Mens vi er "inne på det" ... Hva er definisjonen på ironisk? Og eventuelt hva er forskjellen på ironi og sarkasme?Kanskje jeg synes den er morsommere hvis jeg skjønner det. Ironi - Man sier det motsatte av hva man mener, men man forstår hva man egentlig sier. Sarkasme - Man bruker ironi på en frekk, freidig eller uthengende måte. Så da vet man det. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Sarkasme trenger ikke å være ironi - det innebærer bare at man latterliggjør noen/noe. Bra gullkorn BTW! Endret 3. mai 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Haha! Sangen handler jo om ting som er ironisk, så det var kankje han selv som var ironisk. Men det hadde jo vært litt ironisk da... Endret 18. mai 2008 av kjent bruker Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Haha!Sangen handler jo om ting som er ironisk, så det var kankje han selv som var ironisk. Men det hadde jo vært litt ironisk da... And another one rides the bus... 1 Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Her var det jeg kjente igjen utsagnet Lenke til kommentar
Essem Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg føler at det er mye ironi ute og går her... 1 Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 And another one rides the bus... Er det ikke ironisk at jeg ikke har kjørt buss på flere år? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Er det ikke bruker 1 som sier ? Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Mens vi er "inne på det" ... Hva er definisjonen på ironisk? Og eventuelt hva er forskjellen på ironi og sarkasme?Kanskje jeg synes den er morsommere hvis jeg skjønner det. Ironi - Man sier det motsatte av hva man mener, men man forstår hva man egentlig sier. Sarkasme - Man bruker ironi på en frekk, freidig eller uthengende måte. Så da vet man det. nå er det son at ironi er at f.eks: at på en oppslagstavle står det en lapp om at noen ønsker barnevakt, rett ved sidenav henger det en lapp om at noen ønsker en jobb som barnevakt. (kunne tat mange sonne men håper denne er forstålig) sarkasme er at noen sier det motsatte av det de mener med en undertone. som F.eks: mens det bråker sitter det to syke folk i soffan i stua den ene sier med oppgit undertone jeg er glad jeg ikke har vont i hodet jeg. mens det han egentlig mener er at at han egentlig ønsker at det kunne slutte å bråke fordi han har en helsikkes hode pine jeg håper at dette er en god forklaring. 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Enda godt du ikke kom med et håpløst eksempel om sarkasme som gjør det enda vanskeligere å forstå. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Også situasjoner kan være ironiske, mens sarkasme er noe som må utøves av en person. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) nå er det son at ironi er at f.eks:at på en oppslagstavle står det en lapp om at noen ønsker barnevakt, rett ved sidenav henger det en lapp om at noen ønsker en jobb som barnevakt. (kunne tat mange sonne men håper denne er forstålig) sarkasme er at noen sier det motsatte av det de mener med en undertone. som F.eks: mens det bråker sitter det to syke folk i soffan i stua den ene sier med oppgit undertone jeg er glad jeg ikke har vont i hodet jeg. mens det han egentlig mener er at at han egentlig ønsker at det kunne slutte å bråke fordi han har en helsikkes hode pine jeg håper at dette er en god forklaring. Dette er riv ruskende galt. Ironi = si det motsatte av det man mener (at det kan bety et uheldig/komisk sammenfall er en betydning som har kommet til senere, men ironi betydde ikke opprinnelig dette) Sarkasme = latterliggjøring (trenger ikke ha med ironi å gjøre). Dette var det jeg lærte i norsktimene på skolen, det sto i en norskbok som er mye brukt i videregående, og det er også definisjonene du vil finne hvis du slår opp i en ordbok, se feks her: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...k.cgi?OPP=ironi http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...gi?OPP=sarkasme Endret 1. juni 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå